Régen 30 éve milyen volt a közlekedés vonattal?
Figyelt kérdés
Emlékszem, hogy a 90-es évek elején voltak expreszvonatok. Hajdú expresz, Tokaj expresz. stb. Ezek 1-2 helyen álltak meg, nem úgy mint ma az intercity és ott is megvolt a hely, mert helyjegykötekes volt. Mentek is azok jó gyorsan. Emlékeztek rá? Hogy viszonyítanátok milyen volt régen vonatozni a maihoz képest?2022. nov. 8. 21:06
1/10 anonim válasza:
Elővárosában és fővonalon van változás,de a regionális vonalakon előfordulhat, hogy 50 éve rövidebb volt az eljutás ideje és több vonat is közlekedett. Ami viszont napjainkban megy, ahhoz képest csoda, hogy egyáltalán van még közszolgáltatás.
2/10 anonim válasza:
Nem volt klíma és sokkal többen utaztak mint ma, ennyi a különbség. A gyorsasággal nem volt baj. Ja meg nem volt utastájékoztatás, ki kellett nézni az ablakon, hogy hol-e vagyunk-e. Ennyi.
3/10 A kérdező kommentje:
Az expreszek tartották is a 130-as sebességet.
2022. nov. 8. 21:53
4/10 anonim válasza:
ha a pálya is és a mozdony/kocsik is max 120-ra vannak engedélyezve, akkor biztos nem mentek 130-al
bár 30 évre visszamenőleg nem tudok emlékezni, hiszen annyi ideje még nem is élek, de nagyjából 15 éve is még teljesen más volt, akkor se igazán volt utastájékoztatás, aki (akkor) Pannonos volt, annak kiírta a telefonja hogy melyik településen járunk, és ő volt a "menő" az osztályban :D
5/10 anonim válasza:
Imádom ezt a nosztalgiát… az ne zavarjon, hogy volt kb napi 1, max 2 ilyen csoda expressz, a többi időben meg eléggé lefingott gyorsvonattal mehettél nagyjából a mai IC-k tempójában, de ott is szigorúan akkor, amikor a vasúttársaság úgy gondolta, hogy te utazni akarsz. Nem volt ám óránkénti ütemes menetrend.
6/10 anonim válasza:
Olyan, mint most, csak a legtöbb viszonylatban rövidebb volt a menetidő és kevesebb volt a késés.
7/10 anonim válasza:
Kb ugyanilyen mint most, csak kevésbé voltak koszosak a kocsik és pontosabban jártak
8/10 anonim válasza:
Nem volt ütemes menetrend. Volt (általában reggel meg késő du/este) 1-1 expressz, amik tényleg csak a fontosabb helyeken álltak meg. Általában gyorsabbak voltak mint a mai IC-k és sokkal kevesebbet késtek mint a mai vonatok. Volt még napközben néhány gyors, meg a távolsági személyvonat. Légkondi ugyan nem volt, viszont az ablakokat ki lehetett nyitni. A vasút hibájából adódó havária ( pl: mozdonyhiba, kisiklás, felsővezetékszakadás, farádőlés, váltóhiba. stb) nagyságrendileg kevesebb volt. Az utastájékoztatás lehet, hogy fapados volt anno, de a pénztáros, a kalauz, vagy az utastárs szükség esetén megmondta, hogy hol jársz és mikor kell leszállni. Manapság lehet hogy bemondják/kiírják (már amelyik vonaton), hogy milyen állomás következik, de havária esetén helyzet ma sokkal rosszabb, mint anno
9/10 anonim válasza:
Nyíregyháza-Nyugati sebesen utazom a legtöbbet, ahogy látom, nyugodtabbak a kalauzok, amióta az utasok többsége már azt sem tudja, mit jelent a "fekete vonat" és sem egymást, sem a jegyellenőrt nem késelik meg az utasok.
10/10 anonim válasza:
#8 Nyugodj meg, az információs pultnál vagy bármely vonaton a kalauz bármit megmond neked, utánanéz az okostelefonon, 100km-re előre megmondja, eléred-e a csatlakozásod, melyik vágányon lesz stb. amit te online nem találnál meg. Baromi segítőkészek, sőt, amióta sokat vonatoztam Brüsszelig meg vissza, csak dicsérni tudom a MÁV-ot a hűdepontos, hűdemodern németekhez képest, akik semmit nem tudnak, semmire nem válaszolnak, csak szabadkoznak és bármi magyarázat nélkül akár órákat is késnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!