A Püspökladány-Biharkeresztes vonal a villamosítás után miért nem 120-as lesz?
Most fog elkészülni a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal villamosítása. Már a drót ki van húzva. A vasúti pályát alépítmennyel mindennel felújították benne a Keleti főcsatorna hidat, állomásokat átépítették és a vasúti sín is UIC60-as sín, 225kn tengelyterhelésű, 160-as sebességet is elbírna. Amikor átadják a forgalomnak, 100-zal tervezik közlekedtetni a vonatokat.
Azt nem értem, hogy ha tiszta új pálya, villanyközlekedéssel, végig egyenes pálya, akkor miért nem 120-szal fognak járni a vonatok, miért csak 100-zal?
A fényjelző oszlopok is újak, mindent felújítottak az állomásépületeken kívűl. Az meg megoldható, hogy új menetrendet készíteni. Mindig decemberben van menetrendváltás. Jövőre nyáron ha elindítják villannyal a forgalmat, gondolom azt a néhány hónapig még 100-zal vinnék villannyal is a vonatokat, aztán a legközelebbi menetrendváltástól már 120-szal menne, azt a menetrendet már 120-ra csinálnák. Az esztergomi vasútvonalon míg dízel járt 1 óra 35 perc körül volt a menetidő nyugati-Esztergom között 2005 körül sokat jártam arra végig 60-as volt, felújítás után ahogy villanyok jártak egy jó évig 80-nal mentek és 1 óra 25 perc lett kb. a menetidő, majd egy jó év után emeltek a sebességen 100-ra, azért lehet mostmár eljutni nyugatiból Esztergomba 1 óra 15-20 perc alatt. Viszont ott nemigen lesz 120, mert nagyon íves a pálya, de a 101-es Ladány-Keresztes tiszta egyenes. Sáp állomásról a következő állomás Berettyóújfalú 15 km távra. Tök sötétben mozdonyról több jelző látszik egymás mögött, nyilván mindegyik egyre messzebb van, mind zöld színű. Nagyon messze a legutolsó az sárga színű, az a Berettyóújfalúi bejárati jelző. Hihetetlen de igaz, hogy gépről látod a messze lévő következő állomás bejárati jelzőjét. Tök egyenes. Egyébként Püspökladány, de inkább Kaba-Debrecen között az 100-as vonal is tök egyenes. Kabától Hajdúszoboszló kb.14 km. 4 térkőzjelző van. Kabáról elindulsz látod a 4 térközjelzőt egymás után, majd messze az utolsó térköz sárga, már azt is látod, utána meg a Hajdúszoboszló bejárati vörös még azt is látod persze csak a gépről. Ha az Hajdúszoboszló bej. jelző sárgára vált, szabad a bejárat, de a kijárat vörös. Ha a kijárat is szabad már a bejárat is zöld lesz nem sárga. Csodás ezeket látni este sötétben.
A Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely szakasz is kicsit íves, a Bakonyon halad át, viszont annak tervezik a "160-nasra" átépítését.
"Bizber, és géppark."
"Mert a 100km/h feletti pályasebességhet térközbiztosítású pálya szükséges,"
Azt kötve hiszem. Na nehogy már több helyen legyen önműködő térköz, mint 120-as pályasebesség. Győr-Sopron 120 km/h, de térközjelzőt még nem láttam.
És egyébként mitől lenne (ellenmenetet kizáró) állomástávolság esetén nagyobb biztonsági kockázata 120-szal (vagy akár 160-nal menni, mint 100-zal?
Én is kötve hittem, nekem ezt egy MÁVos dolgozó mesélte. Állítása szerint a magyar ( MÁVos? ) szabályok szerint 100km/h feletti pályasebesség csak akkor engedélezhető, ha van folyamatos jelfeladás, térközbiztosítás és minden ehhez kapcsolódó nyalánkság.
Én is pont ugyanezt kérdeztem amit te, állomástávban szerintem is teljesen mindegy hogy 99km/h vagy 119km/h, de a MÁV szerint nem. A 8-as vonal az GySev vonal, lehet ők máshogy gondolják ezt a problémát :D
#7: rákérdeztem a forrásomtól, aki megerősítette azt amit ( részben, csak nem kiemelten ) a #8-ban írtam. A 100km/h feletti pályasebessêg feltétele a jelfeladás. Ha ez nincs akkor max 100km/h a megengedett.
Mi régebben más kapcsán beszéltünk erről, valszeg ezért kevertem ide a térközbiztosítást, ami valóban nem feltétele a dolognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!