Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Püspökladány-Biharkeresztes...

A Püspökladány-Biharkeresztes vonal a villamosítás után miért nem 120-as lesz?

Figyelt kérdés

Most fog elkészülni a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal villamosítása. Már a drót ki van húzva. A vasúti pályát alépítmennyel mindennel felújították benne a Keleti főcsatorna hidat, állomásokat átépítették és a vasúti sín is UIC60-as sín, 225kn tengelyterhelésű, 160-as sebességet is elbírna. Amikor átadják a forgalomnak, 100-zal tervezik közlekedtetni a vonatokat.


Azt nem értem, hogy ha tiszta új pálya, villanyközlekedéssel, végig egyenes pálya, akkor miért nem 120-szal fognak járni a vonatok, miért csak 100-zal?



2022. okt. 15. 20:03
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
A biztosítóberendezést is felújítják?
2022. okt. 15. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Bizber, és géppark. A sín önmagában kevés.
2022. okt. 15. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
És a fentieken kívül teljesen új menetrend is kéne, ami nem csak azt a szakaszt érinti.
2022. okt. 15. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

A fényjelző oszlopok is újak, mindent felújítottak az állomásépületeken kívűl. Az meg megoldható, hogy új menetrendet készíteni. Mindig decemberben van menetrendváltás. Jövőre nyáron ha elindítják villannyal a forgalmat, gondolom azt a néhány hónapig még 100-zal vinnék villannyal is a vonatokat, aztán a legközelebbi menetrendváltástól már 120-szal menne, azt a menetrendet már 120-ra csinálnák. Az esztergomi vasútvonalon míg dízel járt 1 óra 35 perc körül volt a menetidő nyugati-Esztergom között 2005 körül sokat jártam arra végig 60-as volt, felújítás után ahogy villanyok jártak egy jó évig 80-nal mentek és 1 óra 25 perc lett kb. a menetidő, majd egy jó év után emeltek a sebességen 100-ra, azért lehet mostmár eljutni nyugatiból Esztergomba 1 óra 15-20 perc alatt. Viszont ott nemigen lesz 120, mert nagyon íves a pálya, de a 101-es Ladány-Keresztes tiszta egyenes. Sáp állomásról a következő állomás Berettyóújfalú 15 km távra. Tök sötétben mozdonyról több jelző látszik egymás mögött, nyilván mindegyik egyre messzebb van, mind zöld színű. Nagyon messze a legutolsó az sárga színű, az a Berettyóújfalúi bejárati jelző. Hihetetlen de igaz, hogy gépről látod a messze lévő következő állomás bejárati jelzőjét. Tök egyenes. Egyébként Püspökladány, de inkább Kaba-Debrecen között az 100-as vonal is tök egyenes. Kabától Hajdúszoboszló kb.14 km. 4 térkőzjelző van. Kabáról elindulsz látod a 4 térközjelzőt egymás után, majd messze az utolsó térköz sárga, már azt is látod, utána meg a Hajdúszoboszló bejárati vörös még azt is látod persze csak a gépről. Ha az Hajdúszoboszló bej. jelző sárgára vált, szabad a bejárat, de a kijárat vörös. Ha a kijárat is szabad már a bejárat is zöld lesz nem sárga. Csodás ezeket látni este sötétben.


A Székesfehérvár-Veszprém-Szombathely szakasz is kicsit íves, a Bakonyon halad át, viszont annak tervezik a "160-nasra" átépítését.

2022. okt. 16. 01:35
 5/10 anonim ***** válasza:
77%
Mert a 100km/h feletti pályasebességhet térközbiztosítású pálya szükséges, az meg drága. Ugyanezért lett 100km/h-s a 80c is Mezőzombortól.
2022. okt. 16. 02:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Örülj neki, hogy felemelték 100-re, a módosítás előtt az ilyen pályákon csak 80-al lehetett menni.
2022. okt. 16. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

"Bizber, és géppark."

"Mert a 100km/h feletti pályasebességhet térközbiztosítású pálya szükséges,"

Azt kötve hiszem. Na nehogy már több helyen legyen önműködő térköz, mint 120-as pályasebesség. Győr-Sopron 120 km/h, de térközjelzőt még nem láttam.

És egyébként mitől lenne (ellenmenetet kizáró) állomástávolság esetén nagyobb biztonsági kockázata 120-szal (vagy akár 160-nal menni, mint 100-zal?

2022. okt. 16. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
53%

Én is kötve hittem, nekem ezt egy MÁVos dolgozó mesélte. Állítása szerint a magyar ( MÁVos? ) szabályok szerint 100km/h feletti pályasebesség csak akkor engedélezhető, ha van folyamatos jelfeladás, térközbiztosítás és minden ehhez kapcsolódó nyalánkság.


Én is pont ugyanezt kérdeztem amit te, állomástávban szerintem is teljesen mindegy hogy 99km/h vagy 119km/h, de a MÁV szerint nem. A 8-as vonal az GySev vonal, lehet ők máshogy gondolják ezt a problémát :D

2022. okt. 16. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Bazeg, mikor lesz már nálunk egyszer végre rendszerszintű hozzáállás? Nem igaz, hogy más országban egymás után készülnek a nagysebességű, emelt sebességű (200 km/h) pályák, nálunk meg csak a szarakodás megy. Olyan felújításokkal, amik önmagukban szuper jók, de mindig hiányzik valami a kirakóból, ami miatt végül a közös nevező egy szaros 100 km/h (ami kb. a hetvenes évek fejlesztési terveiben volt célként kitűzött sebesség a másodrendű fővonalakra).
2022. okt. 17. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

#7: rákérdeztem a forrásomtól, aki megerősítette azt amit ( részben, csak nem kiemelten ) a #8-ban írtam. A 100km/h feletti pályasebessêg feltétele a jelfeladás. Ha ez nincs akkor max 100km/h a megengedett.


Mi régebben más kapcsán beszéltünk erről, valszeg ezért kevertem ide a térközbiztosítást, ami valóban nem feltétele a dolognak.

2022. okt. 19. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!