Miért kell a húzott csuklós buszoknak a 'C' tengelyüket is kormányozni?
Ikarus 280-asoknak, Rábáknak, VanHooloknak és minden egyéb húzócsuklós busznak kormányozva van a hátulsó C tengelye is, és érdekelne, hogy miért. Tolócsuklós buszokon ilyen nincs. Biztos valahogy a kanyarodási ívben van jelentősége de nem tudom elképzelni hogyan. El tudná valaki magyarázni?
Köszönöm!
A kanyarodási sugár miatt van jelentőssége. A talajkormányzott C tengely miatt a hátsó rész nem gája le a kanyart így szák helyen is vígan lehet vele veretni.
A tolócsuklósok esetében azért nincs kormányzás, mert baromi drága lenne ekkora hajtott kormányzott hidat a busz alá rakni és valszeg nincs is olyan - busz alá való - ami a teljesítménynek és a tengelyterhelés igénynek megfelelne.
Jobb képet nem találtam csak ezt a kamionost, de ez alapján el tudod képzelni a kormányzott utánfutótengely jelentősségét:
Az Ikarus 280-nál ha jól emlékszem közel ugyanazon a képzeletbeli íven halad kanyarban a C tengely is amelyiken az A.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!