Egyrészt így sem tömegközlekednek annyian, hogy ki legyenek használva a kapacitások, a COVID kezdete óta pláne mindenki autóban ül. Másrészt a tömegközlekedés tényleg viszonylag olcsó műfaj, a a magyar közlekedési vállalatok pláne kispórolnak mindent: használt buszokat vesznek meg ezer éves szovjet technikákat üzemeltetnek, nem drága, modern járműveket, de a még létező egyetlen magyar buszgyár is arra hegyezi ki a termékportfólióját, hogy mennyire alacsony a buszaik TCO-ja.
2022. okt. 4. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
3/10 anonim válasza:
Azért mert politikai kérdés is. Szerintem, ha 30-40 ezer lenne egy, és minden utas kivételnél megvenné, az is aki csak jeggyel szokott utazni, akkor is veszteséges lenne a tömegközlekedés. Bizonyos szintű emelkedés szokott lenni, de régóta nem módosultak. Most a jegyek igen. A bérletek közül csak az éves bérletek. Egyes típusok megszűntek, a maradék meg egységesen 10 500 Ft/hó lett (A havinál megmaradt a természetes személy, és a 9500 Ft-os ár.
2022. okt. 4. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 anonim válasza:
Nem merik meglépni. Amikor 10.500 Ft lett a BKV bérlet ára, ki voltak akadva az emberek, így nem sokkal később csökkentették 9.500 Ft-ra és azóta annyi, nem mernek hozzányúlni. A helyközi közlekedésben pedig a jegy ára csökkent fokozatosan, először online, majd a mávnál automatából is. A bérlet ára viszont maradt, így eljutottunk oda, hogy csak akkor éri meg bérletet venni ha minden nap mész vele, ha egy munkanap kimarad már buksz rajta. Évek óta papolom ezt de a kutyát nem érdekli, sokan szórják a pénzük (vagy a munkahelyük pénzét) fölöslegesen, így nem éri meg megszüntetni a helyzetet.
Volt amúgy burkolt áremelés a gyorsvonati pótjegy és a távolsági kiegészítő jegy bevezetésével, ami nem ad plusz szolgáltatást mint előtte, de többe kerülnek bizonyos járatok. Csak ezt így benyelte a nép, konkrét jegyáremeléssel felháborodás lett volna.
2022. okt. 4. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 anonim válasza:
Ezek mind veszteséges cégek, állami dotáció nélkül nem működhetnének. Minden adózó támogatja ezeket a vállalatokat.
2022. okt. 4. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
6/10 anonim válasza:
Ha emelnék, az közfelháborodást okozna és még többen autóznának inkább.
Így inkább benyeli az állam, hogy még több pénzt kell locsolni a tömegközlekedés finanszírozására.
2022. okt. 4. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/10 anonim válasza:
Ha megemelnék az embereket lehetetlen helyzetbe hoznák vele. Nem mindenki engedhet meg magának autót. Akkor az utolsó az hogy biciklizni fognak, vagy gyalogolnak. Egy ekkora városban napi szinten ezt nem lehet kivitelezni.
2022. okt. 4. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 anonim válasza:
Vagy mindenki bliccelni kezdene, az pedig senkinek sem jó, tömeges esetekben pedig az ellenőr is tehetetlen. Szegeden egyszer elkaptak egy 15 fős csoportot, egyiknek se volt jegye, de csak 6 főt sikerült megbüntetni, többre egyszerűen nem volt kapacitás.
2022. okt. 4. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
9/10 anonim válasza:
Nálunk (Pécs) pont most október 1-től emelték a jegyárakat. Már drágább, mint Budapesten. Pedig jóval kevesebb járművön, rövidebb vonalakon, ritkábban közlekedő járatokon lehet igénybe venni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!