Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért szűntek meg a MÁV...

Miért szűntek meg a MÁV balkáni járatai?

Figyelt kérdés
Régebben voltak a MÁV-nak Isztambuli és Athéni éjszakai járatai a 90-es években, de még pár éve is ellehetett jutni Szófiába meg a bulgár tengerpartra. Miért szűntek meg ezek a járatok? Szerintem ma is hatalmas kaland lenne leugrani Athénba vonattal.

2022. szept. 22. 07:32
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Buszok vannak helyette más szolgáltatóknál.
2022. szept. 22. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Leginkább a partnervasutaknál vérzett el a dolog. Thessalonikit, Athént az OSzE mondta le, Bart a ZS, Szarajevót a HZ, a bolgár irányban nem vagyok biztos.
2022. szept. 22. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
88%

"Szerintem ma is hatalmas kaland lenne leugrani Athénba vonattal."

kalandnak kaland, de a görögországi nyaralásra vágyók legnagyobb többsége nem efféle kalandról álmodik

a balkánon még a magyar viszonylatokhoz képest is borzasztóan lepukkadt vasúti állapotok vannak

2022. szept. 22. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Csak néhány elvetemült állat van aki ezt a kalandot keresi. Én körbeutaztam Európát fiatal koromban vasúttal, és mire éreztem magamban elég tapasztalatot, hogy belevágjak egy ilyen balkáni túrába addigra megszűntek sajnos.

Az átlag nyaraló meg repülővel megy. Mire a vonat kiér Kürtösre addigra a csárter737-es már a második kört csinálja Korfura és még olcsóbb is.

2022. szept. 22. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Én voltam anno Isztambulban vonattal. A fővonalak eléggé rendben voltak. Viszont nagyon lassúak voltunk, több helyen kellett csatlakozásokra várni.

Ilyen hosszú utaknál azért nagyon jó volt, hogy az út felét éjszaka, fekve tettük meg, wc-re is bármikor mehettünk, ha olyan kedvünk volt, akkor ülve utaztunk, ha elzsibbadt a lábunk, jártunk egyet a folyosón. Egyetlen hátrány a lassúság volt. De hosszú távon buszozni utálatos dolog, ehhez képest a vonat a kényelem csúcspontja volt.

2022. szept. 25. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
5-ös, közvetlennel voltál vagy átszállás?
2022. szept. 26. 14:45
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

6

Maradtunk a saját kusettünkben, de ha jól emlékszem, kétszer csatoltak másik vonathoz minket.

2022. szept. 26. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
25%
Ha a MÁV képes egy 100 km hosszú szakaszon rendszeresen fél óra késést produkálni, akkor talán jobb is, hogy megszűntek. Eléggé gáz lenne, ha karácsonyi bulira mennél Athénba, aztán húsvétra érnél oda.
2022. okt. 2. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
53%

Mert 2019ben elkezdődött a Kelebija-Belgrád vasútvonal teljes felújítása. Azóta ezen a szakaszon nincs semmilyen vonat közlekedés.

Nehéz úgy levonatozni Athénba, hogy hiányzik 180km a pályából.

2022. okt. 6. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 NTBS ***** válasza:
Nem volt rá piaci igény.
2022. okt. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!