Miért hűtik túl az 1-es villamost?
A légkondi olyan erősre van állítva, hogy lefújja az ember haját a fejéről. Komolyan, sapka kell a villamosra! Pedig ma nem is volt olyan meleg kint.
El tudom képzelni, hogy nyáron, amikor 40 fok van, szó szerint ráfagy a verejték az ember bőrére.
Mire jó ez?
Ahol van légkondi, ott fullon járatják. Értelmetlenül. Nem kéne.
Rossz a konstrukció is, mert pont az utasok fejét fújatják ezerrel.
4: a vonaton meg szoktam tenni, hogy kidugom a fejem a nyitott ablakba nézelődni. De olyankor, ha én akarom, és nem a technika.
Egyébként egészségügyi szempontból káros, ha méteres távolságból nagy sebességgel 19-20 fokos levegőt fújatnak a fejedre, vagy a mellkasodra. Akkor különösen, ha ki vagy melegedve.
Az IC vonatokat is sokszor túlhűtik. Elég bosszantó, hogy amikor utazol valahova, csak azért vagy kénytelen kabátot, vagy pulóvert vinni, hogy a vonaton felvehesd, aztán egész nap cipelheted magaddal a nyári forróságban!
Azt mondják a hozzáértők, hogy az az egészséges, ha a kinti hőmérsékletnél csak 5-6 fokkal van hűvösebb a légkondis helyen. Mondjuk, kinti 38-40 fok esetén lehet szerintem ez a különbség akár -10 fok is, de több már nem kell. 20 fokkal hidegebb helyre belépni és ott tartózkodni minden, csak nem egészséges, és nyilvánvalóan másképp is kell öltözni 40, mint 20 fokhoz.
Ám a villamoson a legnagyobb gond nem is a hőmérséklet, hanem az erős hideg légáram, pont a fejekre. Ugyanazt a hőmérsékletet még hidegebbnek érezzük, ha van légmozgás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!