Mennyi az esély a 2-es vagy a 4-es metró leállásának bekövetkezésére?
100%
Előbb utóbb minden megáll. A kérdés az, hogy mikor.
A 3-ast azért említettem, mert pár hete arról is felröppent a hír, hogy leállhat, mivel lánctalpasokat gyárt a gyártója, de még mindig megy, a felújítás kedvez a probléma megoldására. A 2-4-nél gyakorlatilag fogyó alkatrészek amik fogytán vannak (a kerekeket Ukrajnában gyártják) és felújítás sincsen a vonalon ami miatt több tartalék szerelvény lenne. Itt a cikk ami felkeltette az érdeklődésem (sok helyen megvan írva):
Ennek fényében komoly lehet a probléma vagy csak a média nagy írja fel a problémát?
Azért a kerék nem olyan szinten fogyóeszköz, mint a zsömle egy hamburgerezőben.
Vasúton 800.000-1.000.000 km a kerékpárok ciklusideje, aligha futhatták le ezt a 3-as szerelvényei eddig.
Inkább abban az esetben lesz ez probléma, ha 1) nagyon elhúzódik a háború vagy 2) ugyan vége lesz, és elkezd termelni a gyár, de összetorlódnak a kerékcserék.
De gondolj bele, kivesznek egy szerelvényt, azzal már "nyer" 24 kerékpárt. Közben a követési időköz mennyivel nőhet? 10 mp? Tehát azért ideig-óráig kezelhető a helyzet.
Vasúton 2013-14 körül a CAF kocsikhoz nem érkezett kerék, pedig háború sem volt. 10+ kocsi állt kerékre. Aztán egyszer megjöttek, dömpingben kerékcserét csináltak, és helyreállt a világbéke. Úgy sejtem, erről nem is tudtál, igaz, nem is fújta fel a sajtó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!