Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miskolcon tervezik e a trolibu...

Miskolcon tervezik e a trolibusz bevezetését?

Figyelt kérdés
És miért maradt ki amúgy?

2022. febr. 12. 22:24
 1/9 anonim ***** válasza:
91%
Nem tudok róla. Ott a villamos.
2022. febr. 12. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
A két trolibuszos vidéki városban, Szegeden és Debrecenben villamosvonalakat számoltak fel, majd miután rájöttek, hogy nem is volt az olyan jó ötlet, trolibuszokat kezdtek el létesíteni. Miskolcon a 70’-es években nem szűntek meg olyan mértékben pályaszakaszok, mint a másik három villamosos városban, ezért nem volt szükség utólagos pótlásra.
2022. febr. 12. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
94%
Nincs ilyen terv jelenleg, de ez nem baj, mert az elektromos buszok technológiája már egy Miskolc méretű városban gyakorlatilag feleslegessé teszi a felsővezeték-hálózat létesítését. Helyette végállomási töltőinfrastruktúrát kell majd kiépíteni: ha a kormány tényleg komolyan veszi buszos és klímacéljait, akkor a következő években bizony meg kellene valósulnia legalább egy részleges átállásnak.
2022. febr. 13. 01:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
61%

"de ez nem baj, mert az elektromos buszok technológiája már egy Miskolc méretű városban gyakorlatilag feleslegessé teszi a felsővezeték-hálózat létesítését. Helyette végállomási töltőinfrastruktúrát kell majd kiépíteni:"

Ezzel csak az a baj, hogy az akkumulátoros e-buszok környezetterhelése valójában kifejezetten magas, szemben a trolibuszokéval.

2022. febr. 13. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
81%
Le lehet pontozni nyugodtan, de hasznosabb lenne utánanézni a dolgoknak. A Li-ion akkuk környezetterhelése elképesztően magas, ez tény.
2022. febr. 13. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

#4-5

Úgy van, ahogy mondod, de ettől függetlenül teljesen új trolibusz üzemet sajnos már nem éri meg létesíteni, mert túl sok minden kéne hozzá (garázs, szerelők stb.).

2022. febr. 13. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Négyes, ettől még tény marad, hogy rohadt beruházásigényes a felsővezetékhálózat és minden más kiépítése , ergo marad az akkumulátoros jövő .
2022. febr. 13. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
61%
#7 Még nem olyan biztos. Jöhet az akkumulátoros jövő, aztán meg majd rájönnek a tájékozatlan álzöldek, hogy majdnem olyan káros, mint a dízel busz (a gázosnál meg biztosan károsabb), és majd keresnek más alternatívát. Ami valószínűleg a trolibusz lesz, akármilyen beruházásigényes is. Kivéve persze, ha addigra a technológia odáig fejlődik, hogy lesz valami tuti szilárdtest akku, vagy a hidrogénes hajtás olcsóbb, biztonságos és energiahatékony lesz.
2022. febr. 13. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

#6 vagyok

Annyival kiegészíteném magamat, hogy a már meglévő hálózatokat érdemes bővíteni, létező, kiépített vonalakat pedig még véletlenül sem szabad megszüntetni.

Ha a környezetvédelem mellett akarunk maradni, akkor amíg az akkumulátorok környezetszennyezőek, addig a megfelelő felosztás: kiépített infrastruktúra mellett trolibusz, ahol elég nagy a forgalom a megtérüléshez, minden egyéb helyen pedig villanybusz (esetleg önjáró módban, bővített hatótávval trolibusz és akkor elég egy fajta járműtípus.

2022. febr. 13. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!