Ha 5 perc van csak két vonat érkezése/indulása között, azt mennyire esélyes, hogy el tudom érni? Illetve honnan tudom, hogy van-e biztosítva csatlakozás?
A menetrendben van külön jel, ami azt jelenti, hogy az adott vonat az adott állomáson csatlakozásra nem vár. Ha jól emlékszem, ez fehér kör egy fekete négyzetben.
Ha ez ott van, akkor nagyon kétesélyes a játék, mivel akkor tökmindegy, hogy a többi vonattal mi van, elmenesztik időben.
Ha nem, akkor kisebb késés esetén szokták váratni, pláne, ha késés esetén jelzed jegykezeléskor a jegyvizsgálónak, hogy át szeretnél szállni erre és erre a vonatra. Persze ebben az esetben sem egy életbiztosítás, de néhány percet jellemzően váratják, sokat akkor sem, kivéve az aznapi utolsó vonatot a viszonylaton.
Egyébként Füzesabony nem egy Berlin Hauptbahnhof, 5 perc alatt bőven át lehet érni a vágányok között.
#3: Valóban az a jele, de ennél a konkrét vonatnál nincs ilyen, szóval pár perc késést valószínűleg bevár - ha meg nagyon sokat késik, akkor már nem kell olyan sokat várni a következőre.
A tapasztalatom az, hogy a "csatlakozásra nem vár" jelölések ellenére igen sokszor előfordul, hogy az egyik vonat bevárja a másikat, ha az csak pár percet késik (például Cegléden a szegedi IC a debrecenit).
Füzesabonyban és számos más elágazó állomáson teljesen rutinszerű dolog kisebb késések esetén bevárni a késett vonatot, ráadásul te az egyik leggyakoribb átszálló irányból érkezel. Ha még jelzed is a jegyvizsgálónak, hogy átszálló vagy (mondjuk a jegyből is látni fogja, de jó kiemelni), akkor az tovább növeli az esélyeidet.
Ezen kívül jó tudni, hogy Füzesabonyban a buszállomás a vasútállomás előtt van, onnan mennek buszok Egerbe, nagyobb késés esetén sokszor lehet tehát fogni valamennyit az időveszteségen. De ha várni kell, remek resti van az állomással szemben .
Az pedig tételesen nem igaz, amit az 1-es állít: nekem például tavaly volt vagy 20-25 távolsági utazásom és abból talán ha 1 vagy 2 volt a 10 percen túli késés, csatlakozásmulasztásom egy sem volt.
#6 A nyáron Vácott szálltam fel a szobi vonatra. A zónázó vonat menetideje a menetrend szerint 20 perc volt, ehhez képest 25 (!) percet késett.
Tehát minden előfordul.
7: most az, hogy neked mi a szubjektív tapasztalatod, egy dolog, nem feltétlenül kéne kiterjeszteni.
Vasúton dolgozom, tehát van arcképesem, így aránylag sokat utazok vonattal (ha van normális eljutási lehetőség, azt választom autó helyett), illetve az előmenetelemhez szükséges a mozdonyvezetői végzettség, aminek megszerzéséhez mostanában csinálom a felügyelet alatti vezetést, szóval "hivatalból" is elég sok időt töltök tengelyen. Hidd el, messze nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy azt látod. Persze, én is tudnék rémtörténeteket mesélni mondjuk a tavaly nyári balatoni esés-kelésről, ahol volt alkalmam csatlakozást mulasztani, meg van néhány notóriusan széteső vonal akár a csúcsra járatott kapacitás, rossz menetrendtervezés vagy a szánalmas dízeljármű-helyzet miatt, de messze nem ez az általános.
7
Ha már a nem reprezentatív tapasztalatok...
Én egy hónapja mentem Vácra, odafelé 24 perc volt a 25 helyett Stadler KISS-szel (és időben!), visszafelé 26 helyett 25 Siemens Vectron vontatta EC-vel, szintén időben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!