A MÁV InterCity vonatain az ülések számozásának van valami rendszere?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Érdemes egyszerre kérni a helyjegyeket vagy a pénztárnál szólni,hogy szomszédos helyfoglalással adják ki,ha már van legalább egy embernek helyjegye.
Ha mellette vagy körülötte el van adva hely,akkor erre már nincs lehetőség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Van benne rendszer, de elég hülye módon, cikkcakkban vannak az ülések számozva, így a 3-as végűvel a 8-as, a 4-es végűvel a 7-es végű van szemben. Fülkés kocsinál nem zavaró, de termesnél igen, logikusabb lenne, ha az egyik oldal lenne az 1-4, a másik az 5-8, így most a 4-es és a 8-as keresztben van. Itt egy 2. osztályú kocsi rajza, hogy érthető legyen, amit mondok: [link]
Itt meg egy vegyes 1-2. osztályúe, ebből látszik, hogy az 1. osztály számozása logikusabb: [link]
Köszönöm szépen a válaszokat.
És esetleg azt tudja valaki hogy a kocsik számozása hogy működik? Mert pl amivel én szoktam utazni azon úgy van hogy 21,30,31. Mindig is érdekelt hogy miért pont ezek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Erről már volt itt szó: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..
Én a pécsi IC-ken a következő összeállítással szoktam találkozni:
10 - kerékpárszállító (és vezérlő)
18 - 1. osztályú
21-2x - 2. osztályú kocsik
A 30-tól kezdődő kocsik lehet, hogy alacsonyabb szolgáltatási szintű, gyorsvonati kocsik, amikbe olcsóbb a helyjegy, ezért vannak megkülönböztetve. Aztán van, hogy nemzetközi kocsikat is beforgatnak belföldi IC-be, ezeknek sokszor megmarad az eredeti nemzetközi 3 jegyű számuk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
#2: nem olyan nagy hülyeség. Az 5-6 mindig ablak mellett van, az 1-2 pedig vagy az oldalfolyosó mellett, vagy ablak mellett. Ebből következik, hogy a 3-4-7-8 termes kocsi esetében mindig a középfolyosó mellett, fülkés kocsi esetén pedig középen vannak. Ez akkor is igaz, ha három ülés van egymás mellett - ekkor a 7-8 természetesen nincs, de nem is borítja fel a rendszert. (A 4 üléses IC+ fülkék esetében nem tudom, hogy van a számozás.)
Vagyis így néz ki az ülések számozása, ha négy ülés van egy sorban:
(oldalfolyosó)
1 - 2
3 - 8
(középfolyosó)
7 - 4
5 - 6
Ha három ülés van egymás mellett:
(oldalfolyosó)
1 - 2
(középfolyosó)
3 - 4
5 - 6
(A 7-8 talán azért van nem egymással szemben, hogy ha valamiért hármas soros kocsi helyett négyes soros van a szerelvényben, akkor jobban szét vannak osztva az utasok két oldalra - de ez csak zárójelben.)
#4 A harmincas kocsik lehetnek egy egyesített vonat (pl. Bereg-Kraszna IC) később lecsatolandó kocsijai is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A rendszer még a fülkés időszakból származik:
A fülkébe lépve bal oldalt a páratlan, jobb oldalt a páros számok.
1;2 ajtó, 5;6 ablak, 3;4 középső az első osztályú 2x3 üléses fülkében, 7;8 valóban számomra felismerhető logika nélkül a 2x4 üléses másodosztályon.
A teres kocsikban ebből vezetik le a számozást.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Online kényelmesebb és jobban ki is tudod választani.
Hármunknak vettem jegyet. Nekem bejött, hogy bejelöltem, hogy lehetőleg fülkéset kérek. A csíkos kocsiba kaptunk jegyet, azon belül a félfülkébe. Mondjuk amelyik kocsin nincs se fél, se rendes fülke, ott nem működik ez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!