A MÁV InterCity vonatain az ülések számozásának van valami rendszere?
Érdemes egyszerre kérni a helyjegyeket vagy a pénztárnál szólni,hogy szomszédos helyfoglalással adják ki,ha már van legalább egy embernek helyjegye.
Ha mellette vagy körülötte el van adva hely,akkor erre már nincs lehetőség.
Van benne rendszer, de elég hülye módon, cikkcakkban vannak az ülések számozva, így a 3-as végűvel a 8-as, a 4-es végűvel a 7-es végű van szemben. Fülkés kocsinál nem zavaró, de termesnél igen, logikusabb lenne, ha az egyik oldal lenne az 1-4, a másik az 5-8, így most a 4-es és a 8-as keresztben van. Itt egy 2. osztályú kocsi rajza, hogy érthető legyen, amit mondok: [link]
Itt meg egy vegyes 1-2. osztályúe, ebből látszik, hogy az 1. osztály számozása logikusabb: [link]
Köszönöm szépen a válaszokat.
És esetleg azt tudja valaki hogy a kocsik számozása hogy működik? Mert pl amivel én szoktam utazni azon úgy van hogy 21,30,31. Mindig is érdekelt hogy miért pont ezek?
Erről már volt itt szó: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__..
Én a pécsi IC-ken a következő összeállítással szoktam találkozni:
10 - kerékpárszállító (és vezérlő)
18 - 1. osztályú
21-2x - 2. osztályú kocsik
A 30-tól kezdődő kocsik lehet, hogy alacsonyabb szolgáltatási szintű, gyorsvonati kocsik, amikbe olcsóbb a helyjegy, ezért vannak megkülönböztetve. Aztán van, hogy nemzetközi kocsikat is beforgatnak belföldi IC-be, ezeknek sokszor megmarad az eredeti nemzetközi 3 jegyű számuk.
#2: nem olyan nagy hülyeség. Az 5-6 mindig ablak mellett van, az 1-2 pedig vagy az oldalfolyosó mellett, vagy ablak mellett. Ebből következik, hogy a 3-4-7-8 termes kocsi esetében mindig a középfolyosó mellett, fülkés kocsi esetén pedig középen vannak. Ez akkor is igaz, ha három ülés van egymás mellett - ekkor a 7-8 természetesen nincs, de nem is borítja fel a rendszert. (A 4 üléses IC+ fülkék esetében nem tudom, hogy van a számozás.)
Vagyis így néz ki az ülések számozása, ha négy ülés van egy sorban:
(oldalfolyosó)
1 - 2
3 - 8
(középfolyosó)
7 - 4
5 - 6
Ha három ülés van egymás mellett:
(oldalfolyosó)
1 - 2
(középfolyosó)
3 - 4
5 - 6
(A 7-8 talán azért van nem egymással szemben, hogy ha valamiért hármas soros kocsi helyett négyes soros van a szerelvényben, akkor jobban szét vannak osztva az utasok két oldalra - de ez csak zárójelben.)
#4 A harmincas kocsik lehetnek egy egyesített vonat (pl. Bereg-Kraszna IC) később lecsatolandó kocsijai is.
A rendszer még a fülkés időszakból származik:
A fülkébe lépve bal oldalt a páratlan, jobb oldalt a páros számok.
1;2 ajtó, 5;6 ablak, 3;4 középső az első osztályú 2x3 üléses fülkében, 7;8 valóban számomra felismerhető logika nélkül a 2x4 üléses másodosztályon.
A teres kocsikban ebből vezetik le a számozást.
Online kényelmesebb és jobban ki is tudod választani.
Hármunknak vettem jegyet. Nekem bejött, hogy bejelöltem, hogy lehetőleg fülkéset kérek. A csíkos kocsiba kaptunk jegyet, azon belül a félfülkébe. Mondjuk amelyik kocsin nincs se fél, se rendes fülke, ott nem működik ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!