Szombathelyiek! Mik az első benyomásaitok a Blaguss-ról?
Szia!
Én fővárosi vagyok, de előszeretettel informálódok mindig minden közlekedési témában, ahogyan eddigis tettem.
Szóval. Jött ez a Volánbusz Zrt.-t, mint hazai vállalatot erősen megszégyenítő, olcsóbb kilométerdíjú, kicsike, és egyszerű cég, a vadiúj, bár túlzottan hófehér és színtelen buszaival. Én itt írnék egy súlyos negatív pontot, nincsen szín a buszokon, rondák. Én a helyükben a helyi lakosokkal szavaztattam meg, milyen színben csillogjanak!
Ami számomra kifejezetten pozitív, hogy az országban először végre nem a gagyi török Conectok száma nőtt, hanem 2012 és Budapest után most itt is a sokkal szebb, kényelmesebb, csendesebb, német Citaro C2 K szériáé! Ez az egy dícséretre méltó a Blauguss-tól. Emellett egy magyar fejlesztésű új kütyüvel is ellátták őket, mely nem tudom mennyire lesz majd jobb a HC Linear-os OBU-nál...
Egyetlen dolog szúrja a szívemet, az pedig az ARC buszok. Mi lesz velük, hova kerülnek? Mint számomra méltó Ikarus-utódok, nagyon szeretem őket, és érdeklődök irántuk. Remélem, nem mennek a selejtbe!!!
Végezetül pedig, még nem is láttam YouTube videót a forgalmomban lévő buszokról. A Blauguss 2021. dec. 31.-én nem is jelentkezett, hogy nah, elindultunk. Egy ilyen kis videót sem lát az ember, csak azt a petárdás képet lehet megszemlélni a Facebook-oldalukról...
Röviden: A Volánbusz tapasztaltabb, odaillőbb volt. Én egy új, önkormányzati cégben látnék megoldást, a Volánbusz buszainak átvételével.
Szia!
Ajánlom figyelmedbe ezt a cikket a régi buszokról: [link]
Már mástól is olvastam, hogy jobbak a Citaro-k, mint a Conecto-k. Meg tudnád mondani, hogy miben, mik a különbségek?
Azt viszont nem értem, hogy sajnálod az állami Volánbuszt, mert az 🇭🇺, közben mégis valami bajod van vele, ha önkormányzati cégnek jobban örülnél.
1. vagyok.
Nekem az Ikarusok mellett az ARC buszoké is, #3. válaszadó!
Kedves kérdező!
Azért, mert akkor ezt a Volánbusz-Blaguss háborút mindkettő elveszíti, és igazságosan egy teljesen másik szemszögből megközelítve folytatódhatna a közlekedés egy teljesen egyedibb és személyre szabottabb keretekkel!
Tisztázzunk pár dolgot:
A festés az önkormányzat igényeinek alapján készült. Egyébként ez szubjektív dolog, hogy a minimalista (szerintem igényes, végre szépen ott van a városunk címere például) egyszerű tetszik valakinek, vagy a korábbi színkavalkád a fehértől kezdve az ÉNYKK színeken keresztül a Vasi Volán színéig. Mindkettőnek megvannak a szépségei, de például az ÉNYKK-s festés eléggé ocsmány volt az Ikarusokon szerintem.
A Volánbusz tapasztaltabb volt.. oké, itt helyben. A Blaguss pedig egy 1929-ben alapított vállalat. Itt Magyarországon sem kispályások.
A Volánbusszal évente kellett velük hosszabbítgatni a szerződést, miközben 2011 és 2020 között egy új busz nem jött, csak a többi városból hozták ide az Ikarusokat meg a többi kohószökevényt. Tavaly is csak azért jöttek új buszok, mert az önkormányzat 1 évre lízingelte őket.. Ma utaztam egy szóló Citaro-val, köszönjük nem kell ide vissza egy Volánbuszos busz sem. Egyedül azt nem értem, hogy miért 5 csuklós busz van csak, ez érthetetlen.
Már első naptól üzemelt az applikáció, amiben minden jármű nyomon követhető és jól működik az egész. Volánbusz ideje alatt csak a szívás volt belőle, hogy csúcsidőn kívül sokszor hamarabb jött a busz, és feleslegesen vártam. A Volánbusz legnagyobb utastájékoztatási fejlesztése tudod mi volt az elmúlt pár évben? Az, hogy kiraktak pár kijelzőt, amiken fekete-fehéren jelezték a buszok érkezését, legtöbbször az sem volt jó, és teljesen statikus volt az egész. Ezt akkor, amikor rengeteg helyen évek óta működött rendes, folyamatosan frissített utastájékoztatás. Itt meg használhattál külsős alkalmazásokat vagy a menetrend PDF-ét.
Szerinted véletlenül szavazta meg az egész közgyűlés, hogy a Blaguss legyen 10 évig a szolgáltató? Nem, itt volt az egyik legalja Volánbusz flotta, az utastájékoztatásról nem is beszélve. Képesek voltak még Ikarus-t hozni Veszprémből pár évvel ezelőtt. Nem fog ez sok embernek hiányozni.
Bár nem vagyok Szombathelyi, nekem az első benyomás nagyon jó:
Sűrübb, logikusabb menetrend, egészen jó díjszabás (bár nem tudom, a volános milyen volt), fiatal buszokból álló flotta.
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi válaszokat!
"Egyedül azt nem értem, hogy miért 5 csuklós busz van csak, ez érthetetlen"
A pillanatnyilag közlekedő 30Y-ok 5, 5, 0, 11 és 1 percet késnek. Az előbb 6, 8, 0, 7 és 0 perc volt. Ezek átlaga 4,3 perc. Hát ezt a Volánbusznál bőven megszoktuk.
Csúcsidőben rengeteg rajtuk az utas, nagyon hiányoznak a csuklósok, nekem eddig még nem volt szerencsém csuklóson utazni.
Bár sokszor a Volánbusz 4 30Y-ából is 2 szóló volt!, most az 5-ből 3 csuklós. A szólókon rengetegen vannak, és ehhez még hozzátartozik az is, hogy a 30Y látja el a 3A és az 5-ös busz feladatait is.
Én nagyon vártam a Blaguss-t, régen volt olyan szimpatikus egy cég, mint ők. Már évek óta elegem volt a Volánbuszból, és az új cégen és buszokon kívül nagyon tetszett az útvonaltervező, a weboldalon való tájékoztatás, és nem utolsósorban a Facebookon a segítségnyújtás.
Élőben a buszok kifejezetten tetszettek, a sofőrök utasbarátak; tegnap reggel a 30Y 9, ma pedig kb. 4 percet késett.
Azért az 5 perc feletti már zavaró, úgyhogy megint csak azt tudom mondani, hogy nagyon kellenének a csuklósok, vagy csúcsidőben mehetnének 15 helyett 10 percenként.
Esetleg lehetne 35/40 perc a menetidő a 30 (és 33) helyett, de akkor meg nem lenne ütemes a menetrend.
Szerintem ilyenekkel még ráérünk, néhány hét gyakorlat után érdemesebb lesz visszatérni a késésre.
Az első hetekben a késés, az automaták és a menetszámok hiánya még bőven elnézhető, belefér.
Legalábbis ez az én véleményem így a negyedik napon. :)
Köszönöm annak, aki elolvasta, és szívesen fogadok még véleményeket!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!