Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » ČKD Tatra KT8D5 villamoson...

ČKD Tatra KT8D5 villamoson miért van 2 áramszedő?

Figyelt kérdés
Egyszerre mindig csak 1 áramszedőt használnak, még vontatáskor is. Sokáig azt hittem, hogy mindig a menetirány szerinti elől lévőt kell használni, de a napokban láttam itt Miskolcon, hogy hátsó szedővel ment. Mi értelme ennek? Esetleg csak tartalék lenne, ha az egyik letörik?
2021. nov. 24. 09:03
 1/7 anonim ***** válasza:
36%

Gondolom a motorkocsikon van áramszedő, és az van fent, amelyik kocsi hajt, és nem előírás, hogy az hajtson, amelyikből irányítanak.

De ez csak ötlet, tizenéve foglalkoztam a területtel és egy akkori kollégám foglalkozott a pantográffal, de már nem emlékszem sokra.

2021. nov. 24. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
67%
A kocsik össze vannak kötve elektromosan, különben nem világítana a lámpa a pótkocsiban. Mindegy, hogy honnan jön az áram, amíg egy helyről jön, minden kocsi áram alatt lesz. Ha sok kocsi van összekapcsolva, előfordulhat, hogy egy helyről nem tud már elég áramot felvenni, ilyenkor két áramszedőt engednek fel, de utasforgalomban Magyarországon ilyet még nem láttam, 3 kocsi szokott lenni a maximum, annyinak elég egy áramforrás.
2021. nov. 24. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
67%

“ A kocsik össze vannak kötve elektromosan, különben nem világítana a lámpa a pótkocsiban. ”


Nyilván, de arról hallottál azért, hogy a világítás nem akkora teljesítményt vesz fel mint a motor, és qvára nem mindegy, hogy a motorhoz milyen hosszú vezetéken és hány csatlakozón folyik az áram?

2021. nov. 24. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Itt egy miskolci KT8D5 villamosról van szó, ami csuklós jármű, "egyben van", nincs szó semmilyen pótkocsiról. A másik valószínűleg tartalék. A mozdonyokon is 2 van, de azok meg pont hátsóval mennek általában, hogyha az első törik, ne törje össze a hátsót is. Villamosnál általában elsővel szokás menni, persze lehet sok oka, ha valamiért épp hátsóval megy.
2021. nov. 24. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Azért van 2 áramszedő mert az egyik tartalék+ üzemi utasítások szerint mindiga menet irány szerinti hátsónak kell(ene) fent lennie, hogy ha törik az áramszedő akkor ne a tetőre esve és onnan oldalra lehullva okozzon károkat.


A hosszú vilamosokon, de főként inkább eza vonatokra igaz, azért van hogy egyszerre fent van mozdony mind a kettő áramszedője, hogy ezáltal a magas súly miatti nagy áramfelvétel ne terhelje meg az áramszedőt, igy ha fent van minden áramszedő(amugy mozdonyoknál van hogy 2 nél több áramszedő is van ám) akkor keveseb a terhelés és tovább bírják az áramszedők(hosszabb a csereperiódis)

És még elviekben a hosszabb (modern)villamosokon azért van mind a két végén fent az áramszedő hogy a felsővezetékbe visszatáplált áram jobb hatékonysággal történjen(Pl:fékezéseknél, lejtmenetben)



A bkv villamosairól csak annyit, hogy a bkv ban már rég nem tartanak be szinte semmi szakmai utasítást, sok a kontár kókler, nagyon felhígult a bkvban a szakmaiasság


A MÁV ban még figyelnek az ilyesmire, még ha furcsa is:)

2021. nov. 24. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Vonatoknál a hátsót szokták használni, mert ha az elsőt használnák és az eltörik, nagyobb eséllyel hátrafelé esik és tönkreteheti a hátsót is. Tolatásnál bármelyiket a pár percenkénti irányváltás miatt, ha rossz a hátsó, nem kér segélymozdonyt, ott az első tartaléknak. Villamosnál az elsőt szokták váltás miatt, mert úgy könnyebb, de mivel lehet a hátsóval is és sokszor kell megfordulni, nem szokták minden esetben cserélgetni, főleg ha rövid vonalon megy. Amikor Újbuda központban felújítás volt, láttam olyat, hogy a Dél-Budai szakaszokon ragadt Tátrák mind a kettőt használták, pedig 1 us elég lett volna, gondolom sokat kell váltani :) A Budapesti Tátrák áramszedői 2 kocsit tudnak árammal ellátni, így a 2 kocsisak 1 szedőt használnak, a 3 kocsisak 2-t (az elsőt és a leghátsót mindig, a középső gyakorlatilag csak akkor ha külön válasszák, vagy valamelyik tönkremegy), a Combinok és a hosszabb CAF-ok 2-t használnak a nagyobb áramfelvétel miatt (rövidek 1-et, lehet nekik tartalék sincsen, most pont nem ment el mellettem egy se hogy megfigyeljem), a Ganz csuklósok szintén egyet és nekik biztos, hogy nincs tartalék se.
2021. nov. 25. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ne keress magyarázatot, ilyen hosszban már két áramszedővel volt szokás villamost gyártani különösebb indoklás nélkül is. A költői kérdés inkább az lehetne, hogy az ICS-kről hová varázsolták le a második áramszedőket, mert a '60-as években még volt azokon is.
2021. nov. 25. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!