ČKD Tatra KT8D5 villamoson miért van 2 áramszedő?
Gondolom a motorkocsikon van áramszedő, és az van fent, amelyik kocsi hajt, és nem előírás, hogy az hajtson, amelyikből irányítanak.
De ez csak ötlet, tizenéve foglalkoztam a területtel és egy akkori kollégám foglalkozott a pantográffal, de már nem emlékszem sokra.
“ A kocsik össze vannak kötve elektromosan, különben nem világítana a lámpa a pótkocsiban. ”
Nyilván, de arról hallottál azért, hogy a világítás nem akkora teljesítményt vesz fel mint a motor, és qvára nem mindegy, hogy a motorhoz milyen hosszú vezetéken és hány csatlakozón folyik az áram?
Azért van 2 áramszedő mert az egyik tartalék+ üzemi utasítások szerint mindiga menet irány szerinti hátsónak kell(ene) fent lennie, hogy ha törik az áramszedő akkor ne a tetőre esve és onnan oldalra lehullva okozzon károkat.
A hosszú vilamosokon, de főként inkább eza vonatokra igaz, azért van hogy egyszerre fent van mozdony mind a kettő áramszedője, hogy ezáltal a magas súly miatti nagy áramfelvétel ne terhelje meg az áramszedőt, igy ha fent van minden áramszedő(amugy mozdonyoknál van hogy 2 nél több áramszedő is van ám) akkor keveseb a terhelés és tovább bírják az áramszedők(hosszabb a csereperiódis)
És még elviekben a hosszabb (modern)villamosokon azért van mind a két végén fent az áramszedő hogy a felsővezetékbe visszatáplált áram jobb hatékonysággal történjen(Pl:fékezéseknél, lejtmenetben)
A bkv villamosairól csak annyit, hogy a bkv ban már rég nem tartanak be szinte semmi szakmai utasítást, sok a kontár kókler, nagyon felhígult a bkvban a szakmaiasság
A MÁV ban még figyelnek az ilyesmire, még ha furcsa is:)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!