Miért hagyták el egy idő után a buszok, villamosok nagy részénél a harmonikaajtók alsó felének az üvegezését?
Tipikus példa erre a Bengáli villamosok, amelyeknél egy ideig a harmonikaajtók alsó fele is üvegezett volt, de később elhagyták, és csak a felső felük maradt üvegezett. Hasonló lett a helyzet az Ikarusok harmonikaajtajainál is, annyi különbséggel, hogy ott az első, vezetőfülke melletti ajtók továbbra is üvegezettek maradtak alul is.
Vagy a Tátrák ajtajai alul-felül is üvegezettek máig is, míg a Ganz-csuklósokat eleve úgy gyártották már, hogy csak felül.
Szerintem dizájnra jobban mutat, hogy alul is, felül is üvegezett egy harmonikaajtó. Persze lehet, hogy praktikussági oka van, hogy ha csak felül az?
3-as: Budapesten valóban így volt, viszont Debrecenben annak idején (amikor még a Volán üzemeltette a helyi autóbuszjáratokat) láttam jó pár olyan Ikarus-t is (szólót és csuklóst egyaránt), amelyeknél mindegyik harmonikaajtó alul-felül üvegezett volt, bár az is igaz, hogy ott is az volt a ritkább.
De köszönöm a választ, és a többiekét is! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!