A Kisföldalattit miért nem kezelik villamosként?
"A Kisföldalattit miért nem kezelik villamosként?"
Mert nem az!
A villanyvonatot is csak én hívom villamosnak.
A Földalatti villamos akkor lett kisföldalatti, amikor átadták a metró első szakaszát, és akkor is csak a pestiek kezdték így hívni.
A metró nem általános elnevezése a föld alatt közlekedő vonatszerőségeknek.
A londoni neve is városalatti vasút.
A metro(politan railvay) úgy tudom az USÁ-ból ered.
Amikor teljesen átszámoztak mindent, akkor lett egységesítve, és kapták az M betűt, a HÉV pedig a H betűt.
A BKK a megrendelő, a BKV csak egyik szolgáltató.
Hogy külön költségvetése van-e, nem tudom. Lehet.
De ha kizárólag csak egy cég lenne, sem lenne gazdaságosabb.
A földalatti vasút mindig is különálló üzem volt, 1970-ig vagy 1976-ig tipikusan a villamosvonalak között sorolták fel vagy külön kategóriaként. Üzemeltetés tekintetében is jellemzően a villamosokat üzemeltető vállalatokhoz tartozott, amikor nem önálló vállalat üzemeltette. De a BKV megalakulása után már ennek nem volt ugye jelentősége.
A metróhálózat kiépítése és a metró , mint a fejlettség fokmérője azt a helyzetet hozta, hogy nem titkolt büszkeségből az 1970-es évek végètől már a metróhálózat részeként kezdtek kommunikálni erről az akkor amúgy frissen felújított és meghosszabbított, új járművekkel kistafírozott vonalról. És ez így is maradt a mai napig, tulajdonképpen helyesen, hiszen mi értelme volna egy, a villamos és a metró határterületén billegő speciális üzemet pakolgatni egyik kategóriából a másikba?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!