Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mit lehet tenni egy ilyen...

Mit lehet tenni egy ilyen helyzetben, ha annak ellenére,hogy igazam van, nem vesznek komolyan?

Figyelt kérdés
Vonaton, IC-re első osztályra vettem jegyet. Így 1000Ft-tal többet fizettem,hogy kényelmesen utazzak. Viszont a vonaton, 6-os fülkében mind a 6 helyre leültek, az enyémre is. Mondtam,hogy ott a helyem, szerencsére az ember gond nélkül távozott. Viszont rajtam, és egy másik utason kívül mindenkinek másodosztályra szólt a jegye. Amikor jeleztük a kalauznak,hogy nincs rendben az ültetés, még én, és a másik elsőosztályú jeggyel rendelkező utas lettünk lehurrogva, a kalauz által. Felháborodtunk, és kértük,hogy akkor adja vissza a különbözetet, mivel akkor mi is ülhetünk másodosztályú jeggyel az elsőn, és nem kell fölöslegesen ráfizetnünk, de erre az a válasz érkezett,hogy írjunk egy reklamációt. Iszonyatosan felháborítónak tartom az esetet, viszont tudom, hogy a reklamáció le lesz tudva annyival, hogy nagyon sajnálják. Mit lehet ebben a helyzetben tenni? Nem 100-200 Ft-ról van szó, és azért veszem meg a jegyet,hogy kényelmesen utazzak csomagokkal,nem pedig azért,hogy nyomorogjak 3 potyautassal….
2021. aug. 12. 18:20
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Hiába reklamálnál szerintem, mivel első osztályú jeggyel első osztályon utaztál. A többi dolog nem a te problémád.
2021. aug. 12. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
40%

Tipikus magyar szokás. Ezért tart itt az ország. Dögöljön meg a szomszéd tehene is...

Te első osztályú jegyet vettél. Első,osztályon utaztál. Teljesítette a MÁV a szerződésben foglaltakat? Igen. Ez tartozik rád. A MÁV válasza is ezt fogja tartalmazni. De legalább szerzel pár vidám percet nekik. Ha valakit harmadosztályú másodosztályú jeggyel épp oda ültettek le, mert már nem volt több másodosztályú hely, ahhoz semmi közöd.

Máshol is ugyanez van. Ha valaki megbüntetnek tilos parkolásért, az első dolga az hogy fotókat mutogat, hogy a többi kocsin miért nem volt büntetés. Mintha attól hogy a többin nem volt (le is vehette a fotó kedvéért), attól az ő tilos parkolása nem történt volna meg.

Tanuld meg kérdező, hogy csak a magad dolgával törődj. Boldogabb lesz az életed, ha nem azt fogod lesni 7/24-ben, hogy kire miért irígykedhetsz.

2021. aug. 13. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
65%

2-es, (itt egy káromkodás volt eredetileg), pont azért tart ott az ország, ahol, mert senki nem emeli fel a szavát egy sor káros jelenség ellen, hanem leugatja a másikat egy “törődj a magad dolgával” stílusú mondattal. Nem, ha valami rosszul működik, arról beszélni kell és nem a homokba dugni a fejünket.


Itt ugye az a nagy kérdés, hogy mennyire volt zsúfolt a másodosztály. Ha ott már nincs hely, leülhetnek utasok a szabadon maradt elsőosztályú helyekre is. Ez esetben első osztályra jegyet váltó utasunk így járt, sztori vége. Ellenben ha ok nélkül potyáztak ott másodosztályú jeggyel mások, akkor teljesen jogos a felháborodása annak, aki konkrétan többet fizetett másoknál , miközben pontosan ugyanazt a szolgáltatást kapta, mint ők. Na ilyenkor bizony valamerre nivellálni kell: vagy ő kapja vissza a különbözeti jegy árát, vagy a többi utas fizesse azt ki. Így volna korrekt.

2021. aug. 13. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
25%

Okoska hármaska, nem érted még mindig.


Az első osztályú utasra az tartozik, hogy neki első osztályú helye volt-e. Ennyi. Én mi9nt szolgáltató neki azt adtam, ami járt. És ha én mint szolgáltató úgy döntök, hogy az amúgy félig üres első osztályú kocsiban az üres helyeken egy-egy zsák krumplit utaztatok, mert épp nincs elegendő tehervahonom, akkor semmi közöd hozzá, amennyiben a krumpli nem szennyezi be a ruházatodat, és egyéb kellemetlenséget sem okoz.


De kifejezetten köszönöm a hozzászólásodat, mivel illusztráltad a tipikus magyar okoskodó feljelentgető házmester-hozzáállást.


Megismétlem: mint szolgáltató, ha neked mint fizetőnek kifogástalan szolgáltatást nyújtottam, akkor nincs közöd ahhoz, hogy kit és hányat viszek akár ingyen. A te utazási szerződésednek, amely a jegy megvásárlásával és az utazás megkezdésével mint ráutaló magatartással jött létre, nincs olyan pontja, ami bármilyen, a többi utasra vonatkozó kitételt tartalmazna.

2021. aug. 13. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Utolsó,nincs igazad. Nekem a kényelmes szolgáltatás volt ígérve, egyetlen útitárssal, amit nem kaptam meg! Így már nyilván nem kifogástalan a szolgáltatás, mert nem azt nyújtották, amit ígértek. A többi utasnak volt helyjegye, a másodosztályon, amik így üresek maradtak, mivel velünk nyomorogva utaztak :)
2021. aug. 13. 12:29
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Neked egy darab jegyed volt egy darab helyre. Megkaptad? Igen.

Közöd nincs hozzá, hogy a többi helyen ültek-e vagy nem, volt-e jegyük vagy nem, és ha volt milyen osztályra szólt.

2021. aug. 13. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!