Miért háborognak Csepelen, hogy első ajtós lett az összes buszjárat?
Mert ebből megint politikai kérdést csinálnak, lehet uszítani a fideszest az ellenzéki ellen.
Tudod, csak a szokásos "harapd át a másik nyakát, mert másképp gondolkodik".
A cikk:
Lapunk tapasztalatai szerint sok utas az igazolványok, jegyek késői előkeresésével, mások szándékosan hátráltatják Csepelen a buszok első ajtós felszállását. Főként ott van ebből gond, ahol sok felszálló lenne egyszerre. Leszállni is nehezebb, hiszen a hátsó ajtókat csak később nyitják ki: ebből átszállásnál van kiabálás, ha éppen bent áll például a HÉV. Mindezt tetézi a kánikula, mert Karácsony Gergely ígéretei ellenére nincs klíma a járműveken – és úgy tűnik nem is lesz.
Alig vezették be Csepelen az első ajtós felszállást, máris panaszáradat kíséri. Ennek kisebb részben oka, hogy sokan eddig jegy nélkül utaztak, és most szándékosan hátráltatják az intézkedést. A legtöbben egyszerűen nem szoktak hozzá, hogy be kell mutatni a jegyeket és bérleteket, vagy egyszerűen túl sok a felszálló. A káosz a kánikula közepén joggal okoz ingerültséget. Ahogy a fővárosi építkezések, vagy az autósok elől értelmetlenül lezárt sávok, ez is azt mutatja, hogy az időzítés és a módszer valahogy mindig rosszul jön össze. Az alábbiakban a Magyar Nemzet cikkét olvashatják.
A BKV vezetésének szándéka szerint rövid időn belül majdnem az összes buszon és trolin az első ajtón kell majd fölszállni. Ezzel előreláthatólag növekszik a menetidő, ami a hibás klímával rendelkező járműveken még kellemetlenebbé teszi az utazást. Mindemellett a városban zajló felújítási munkálatok nemcsak az autósok haladását hátráltatják, hanem a tömegközlekedési eszközökét is.
Még kellemetlenebb lehet busszal vagy trolival utazni, mint eddig. Lapunk értesülése szerint a BKV szeretné kiterjeszteni a bizonyos járatokon már bevezetett első ajtós felszállási rendszert. Mint azt megtudtuk, a cél az, hogy hétvégén a teljes busz- és trolihálózaton ez legyen érvényben, hét közben pedig csak néhány nagyon forgalmas járat vagy annak egyes szakaszai jelentenek majd kivételt. Nem nehéz elképzelni, mit jelent ez a gyakorlatban.
A járatidők hivatalos meghosszabbításáról egyelőre nincs szó, márpedig nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy megértsük: ha egy buszra az eddig négy ajtó helyett egyen szállnak fel az utasok, az minden megállóban hosszabb várakozást jelent.
Épp akkor, amikor a városban most nyáron elindított három nagy felújítási projekt miatt – amihez negyedikként az M3 már korábban megkezdett átépítése társul – amúgy is megnövekedett számos járat menetideje.
Gond emellett az is, hogy – amint azt már megírtuk – a BKV járatainak jó részén nem működik a klíma, ezt a vállalat is elismerte. Az elviselhetetlen nyári hőségben szellőztetéssel próbálják az utazást elviselhetőbbé tenni. Aki azonban jár busszal, trolival, tudja, hogy amint a jármű megáll egy lámpánál vagy egy megállóban, rögtön érezhetővé válik a forróság.
Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint az elképzelés a járművezetők szempontjából is aggályos. A jelenlegi terv szerint ugyanis a sofőrök jegyellenőrzési jutalékot kapnának a pluszfeladat elvégzéséért, ám mindez a bérmegtakarítás terhére történik.
– Egyre nagyobb terhet raknak a járművezetőkre. Ha így alakul, megutáltatjuk ezt a szép és felelősségteljes szakmát
– mondta Szabó István a Magyar Nemzetnek.
– A BTDSZ javasolja, hogy az olyan munkaköröket, ami mögött nincs teljesítmény, csak kifizetés, szüntessék meg! Halasszák el a vezetői prémiumok kifizetését, és abból fizessék ki a jegyjutalékot, ne a bérmegtakarítás terhére! Természetesen amikor a BKV finanszírozása rendben jön, a vezetői prémiumok kifizetése azonnal történjen meg!
Ráadásul az állandósult dugók miatt egyre feszültebbek az autósok és a közösségi közlekedést használók is. A reggeli és a délutáni órákban a korábbiakhoz képest alsó hangon is dupla menetidővel kell számolniuk az autósoknak, de több kritikus pontokon napközben is csak lépésben lehet haladni a gépjárművekkel. A Hegyalja útra felfestett sáv ugyan a közösségi közlekedést segíti, ám ezzel a húzással Pest után Buda is elesett az autósforgalom tekintetében.
A Blaha Lujza tér hétfőn indult felújítása miatt ezzel szemben a 7-es buszcsalád által használt sávokat elvették a tér környékén, ami az autósközlekedés mellett a közösségi közlekedést is alaposan lelassítja. A Google úttervezője csak figyelmeztet a torlódásokra, ám kerülőutat nem tud felajánlani. A közösségi közlekedőknek is egyetlen egérút maradt: a föld alatti vonalak. Ám ott is a 3-as vonal belvárosi szakaszának felújítása zajlik, és a pótlóbuszok a felszínen szállítják az utasokat.
Kimondható: Budapest belső kerületei, beleértve a budai I. kerületet is, teljesen elestek az egy időben indított felújítási munkálatok miatt.
Csepel.info, Magyar Nemzet
Mert így nem lehet bliccelni (már aki, ugyebár). Hozzá fognak szokni hamarosan, hogy ez a rend.
Személy szerint örülök, hogy kevesebb furcsa alakkal kell együtt utaznom a buszon🙂
#10
A BKK nem is fog új buszt venni, hiszen jelenleg sem rendelkeznek ilyen járművekkel. Az alvállalkozók (Arrivabus, BKV, Volánbusz) birtokolják a buszokat. Nem is olyan rég érkezett 40 darab eCitaro a Volánhoz és jónéhány MAN Lion’s City az Arrivához.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!