Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogy lehet ekkorát kamuzni,...

Hogy lehet ekkorát kamuzni, hogy a közlekedők biztonsága érdekében vezették be az összes csepeli buszon az első ajtós felszállást?

Figyelt kérdés

[link]


Ha bármit is használ az első ajtós felszállás a biztonság szempontjából, akkor nem a problémás járatokon kéne bevezetni? De itt egy komplett kerület lett kiválasztva, mindenféle nyomósabb indok nélkül.


2021. júl. 12. 08:27
1 2
 1/13 A kérdező kommentje:
Sőt az ő logikájukat követve egyenesen veszélyes, hogy teljesen biztonságos csepeli buszokat tesznek elsőajtóssá, míg egyes problémás járatokat meg nem.
2021. júl. 12. 08:30
 2/13 anonim ***** válasza:
93%

Az utóbbi időszakban úgy tűnik, komoly médiafigyelem irányult a csepeli buszjáratok közbiztonsági problémáira , így lépni kellett valamit.


Megjegyzem , magam is úgy tapasztalom, hogy a kvázi “ingyenes” utazási lehetőség hiánya szűri az utazóközönséget. Nyilván ennek vannak szociális vonatkozásai is, de mondjuk a szegények ellátását nem a közlekedési alrendszeren keresztül kell megoldani ugye.

2021. júl. 12. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:
Szóval te is elismered, hogy a médiafigyelem volt az oka, nem pedig a racionalitás?
2021. júl. 12. 08:51
 4/13 anonim ***** válasza:
68%
Épp itt volt az ideje, az összes többi kerületben a buszok 80-90%-a elsőajtós. A XVII. kerületben a 161-162-es buszokon rendszeres probléma volt a hajléktalanok jelenléte, az elsőajtós felszállás bevezetése után megszűnt.
2021. júl. 12. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
87%
Elismerem, hogy ez egy jó ötlet volt és be kell vezetni a többi járaton is. A Volánnál régóta működő, bevált rendszer. Bevezetném a vonatokra is, bár ott már néhány helyen így is működik a kapus módszer, csak hanyag a kialakítás. Így kell kiszorítani a csöveseket és cigókat a fhaszba.
2021. júl. 12. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

#5

Karácsony körének mi is volt a véleménye korábban? Nem az, hogy az elsőajtós felszállás felesleges leterheltséget ad a buszvezetőknek és azonnal vissza kell vonni?

2021. júl. 12. 09:05
 7/13 anonim ***** válasza:
95%
Nem érdekel a politikai vonzat. Csak az érdekel, hogy kiszorítják ezeket az elemeket a tömegközlekedésből. A politikai hisztit meghagyom másnak.
2021. júl. 12. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

#7

Hát szorítsák, csak csinálják hihetőbben. Azokat a járatokat válasszák ki, amelyeken (1) szoktak lenni problémás elemek, (2) nem túl nagy az utasforgalom az elsőajtós felszálláshoz.


Jelen esetben a kettő közül egyik se teljesült, a kiválasztott buszok egyetlen szempontja az volt, hogy Csepelen van-e.

2021. júl. 12. 09:13
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
#5: A vonatokon már rég (jó pár éve) megszüntették a nagyobb pályaudvarokon néhány évig működő kapus rendszert, már a kerítéseket, kapukat is lebontották.
2021. júl. 12. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Azt el nem tudom képzelni, hogy olyan buszokon, mint a 19, 59, 159, 51, 48 (tudom, régen voltam már Csepelen, 3aszom tudja, mire lettek átnevezve) iskolai becsengetés előtti fél órában hogy fogják ezt kivitelezni, amikor megállónként ajtónként le-fel szállás van, és verekedés a legalsó lépcsőkért, mert ötszázak akarnának felférni egy-egy 200 férőhelyes autóbuszokba... Ez teljesen abszurd.


Egyébként se értek vele egyet, hogy a lakosság frusztrálásával akarják megoldani a szociális és bűnügyi problémákat. Nem azért vannak 3 vagy 4 ajtósra tervezve a kelet-európai városi buszok, hogy a tömegközlekedés fogalmát hírből se ismerő újvilági távolsági forgalmú busztársaságoktól tanuljuk el mi, magyarok, hogyan kell egy buszon közlekedni. Az egy embertípus, aki bliccelésben éli ki magát, köze nincs amúgy az anyagi helyzetéhez. Már 50 éve kisiskolás korukban nyugadtan rámutathatott volna a tanító néni, melyikből lesz ilyen gazember. Ergo rég össze lehetett volna az ilyen elemeket már szedni, és úgy valagba rúgni, hogy többet az életben busz közelébe nem megy.


Ehelyett majd gyalogoljon a becsületes, évesbérlettel rendelkező, mert három bolti cekkerrel nem bírt elfutni az első ajtóig, nem is lett volna negyedik keze, hogy előkotorássza az iratait, és kedve se volt hozzá, hogy harmincad magával az első ajtónál megrekedve egyensúlyozzon, miközben a busz hátulja, ahova esélye sincs hátravergődni meg tök üres. Idős embereknél meg aztán kész combnyaktörés. Ahelyett, hogy egy lendülettel beülhetne a hátsó ajtónál a székébe.


Mindezt az ilyen bliccelő gazemberek miatt. Csak egyszer csináltak volna egy komoly kommandós razziát. Leszedték volna az összes csalót, mind az ötvenezret a buszokról, felvágták volna teherautókra, irány Recsk. Garantáltan húsz évig alaposan megfogyatkoztak volna a bliccelések.


Sofőr is azért ment el anno buszt vezetni, mert vezetni akart, nem pedig szociális munkást játszani, és bajlódni a sok idióta zavarodott felszálló plebszel. A fele elsőajtósnál se fizet. Szó nélkül átnyomulnak vagy felmutat egy darab érvénytelen vécépapírt. Meg a problémás figurák simán felszállnak a hátsó ajtón, és nem hajlandók bemondásra se távozni. Nem a buszvezető feladata lenne ilyen elemekkel bajlódni.


Hajléktalan büdösödő meg az 50-es villamoson van, meg néhány nyolcker járaton. Ha nagyon foglalkozni akarnak valamivel.


Ne hasonlítgassuk a csepeli csuklósbuszok tömöttségét az ilyen Rákosröcsögei napi nyolcszor járatokkal. Nem véletelenül nem volt elsőajtózás. Verekedés volt minden reggel, felférsz-e a harmadik buszra. Ráadásul Rákoson mindenki csak felfelé száll, és csak az Örsön szállnak le. A 151-esen meg minden megállóban huszasával le-föl szálnak. Fognak örülni a heringek, ha a menetidő még tíz perccel nő.

2021. júl. 13. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!