Németország keleti részén mennyire ajánlott vonattal közlekedni?
Jelenleg Magyarországon dolgozom, a munkámhoz tartozik, hogy hetente 1x utaznom kell a nyugati határszélre, Sopronba vagy Szombathelyre. Ezt vonattal szoktam megtenni, mert a cég fizeti és amúgy sincs kedvem 500 kilométert vezetni egy nap alatt. De ami miatt már nagyon elegem van, az két dolog: egyik, hogy a szolgáltatás színvonala az esetek 30-40 százalékában tré. Hatástalan klímaberendezés, nyitható ablak nincs a kocsiban, 45 fok nyáron, gyakran 30-60-90 perc késés, de olyan is szokott lenni, hogy egyszerűen nem közlekedik az a kocsi amire a helyjegyem szól, mert meghibásodik és otthagyják a Keletiben pl. A másik amit már nagyon rühellek, amikor megjelennek kolompárék a kiccsaláddal, jegy nélkül, elfoglalják az első osztályt, locsolják orrba-szájba az energiaitalt, közben szól a zsámolyzsámoly a telefonból. Ilyenkor ha olyan a kaller akkor lekurja őket a vonatról, néha biztiőrökkel vagy rendőri segítséggel, ha nem akkor inkább kihagyja azt a kocsit. A késés ilyenkor is bejátszik ha rendőri intézkedésre kerül sor. Kevésbé sulyos esetben csak a helyemet foglalja el paraszt úr ha nem érek az állomásra indulás előtt fél órával, lehet hadakozni, hogy ugyan húzzon a retekbe, ha fejbe rúgom engem vesznek elő, úgyhogy patthelyzet.
A lényegre térve, kaptam egy állásajánlatot Németországból, amihez ugyanúgy hozzátartozna, hogy heti 500 vagy 1000 km-t utaznom is kellene (Dresden - Leipzig - Magdeburg - Berlin). Mennyire megbízható a magyarországi viszonyokhoz képest a vasúti közlekedés ezen a részen? A másik dologgal kapcsolatban: mennyire igaz az, amit általában hallani lehet a németekről, hogy már-már idegesítően szabálykövetőek kelet-európai szemmel? Ha igaz, akkor a tömegközlekedésben is inkább az a jellemző, hogy mindenki kussban ül a seggén, jegy nélküli potyázók, bantuk repülnek a vonatról rövid úton? Mert úgy érzem, hogy ez nekem tetszene, ellentétben sok magyar vendégmunkással, akik azt írják pl néhány németországi Fb csoportban, hogy ezt nem szeretik a németekben, az állandó szabálygyártást és sarkosságot.
Sokkal színvonalasabb a vasúti közlekedés, de késések itt is előfordulnak.
Elég ritka, hogy olyan link társaságok lennének a vonaton, akik zavarják a többi utast, ha mégis akad, őket ált helyreteszik.
A bliccelés nagyon ritka, végigmegy a kalauz és max annyi szokott lenni, hogy valaki benézte és rossz jegyet vett.
A németek tényleg sokkal szabálykövetőbbek, de valahogy értelmesen csinálják mindezt, én full szeretem. Sokkal jobb, mint amikor vannak szabályok, amiket mindenki telibeszar.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!