Vásárhelyiek, mennyivel javítja a közlekedést a buszozáshoz képest a tram-train? Mi az, ami jól meg lett csinálva és mi a, ami nem sikerült jól?
A menetidő csökkent valamelyest?
Algyőiek, ti hasznosnak tartjátok? Jobb lesz, mint eddig?
Még nincs átadva utasforgalomban, próbafutások zajlanak, még itt sincs az összes jármű.
A várható előnyök:
- nagyobb járatsűrűség csúcsidőben
- átszállásmentes kapcsolat a szegedi belvárosba, pl. Széchenyi tér
- a meglévő átszállási kapcsolatok nagy része megmarad, csak a Mars térről vagy a Budapesti körúttól átkerül a belvárosba (9, 19, 5, 7, 4, 3, 3F) + új átszállási kapcsolatok jönnek létre (8, 10, 20)
- egyetemi épületek jobb, átszállásmentes megközelíthetősége (Somogyi utca, Aradi vértanúk tere, Bécsi krt., Bem utca megállókból)
- Klinikák jobb megközelíthetősége
- valamekkora menetidő-csökkenés, főleg a belvárosba
- mivel valamennyi buszjárat is meg fog maradni, nagyobb tömegközlekedési kínálat, tarifaközösséggel
- nagyobb kapacitású járművek, amiken kényelmesebben el lehet férni, mint pl. egy buszon nyomorogva, illetve nem rángat út, és nem tartja fel a forgalom, dugó, körforgalmak a 47-es főúton
- éjszakai járatok, legalább péntek szombaton
- rendezvényhelyszínek jobb megközelíthetősége, remélhetőleg sűrűbb hazajutási lehetőség (Szeged Pláza, Szent Gellért Fórum, Dóm tér (Szabadtéri, BorTér, Karácsonyi vásár), Széchenyi tér)
A várható hátrányok:
- egyes szegedi városrészek, iskolák elérhetősége romlik (Tarján, Felsőváros, Deák Ferenc Gimn.) - remélhetőleg a megmaradó buszjáratok ezt a hátrányt kiküszöbölik
- nagyobb zavarérzékenység, pl. városi szakasz körforgalmaiban bekövetkező balesetek miatt
Az előnyöknél méh kihagytam:
- akadálymentes eljutási lehetőség a szegedi belvárosba kerekesszékeseknek, nehezen mozgóknak, babakocsival utazóknak
- kerékpárszállítási lehetőség belvárostól belvárosig, P+R tárolók Hmvhelyen (már ma is sokan oda teszik a biciklijüket, mikor buszra szállnak, lehet, hogy kevés is lesz a kialakított mennyiség)
Elnézést a külön válaszokért, de még egy hátrány is eszembe jutott:
- a Mars téri buszpályaudvart nem érinti közvetlenül a TT (a Rókusi templom megállóból rövid gyaloglással elérhető), így a helyközi autóbuszokra való átszállási lehetőség romlik (kérdés persze, hogy erre mennyire van igény egyáltalán)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!