Követelhetem vasúti menetjegyem árának visszafizetését? És hogyan?
A felsorolt okok közül egy is elég lenne a japán vasúttársaság elnökének ahhoz hogy harakirit kövessen el.
Jobb helyeken pedig lemondanak.
Éljen a MÁV vagy monnyon le...
Azért kicsit sztereotip duma az, hogy a japán közlekedési miniszter harakirit fog elkövetni... :)
Hozzáteszem: TAPASZTALATBÓL beszélek, jártam Japánban, utaztam Nozomin, Shinkanzenen és JR-en is, Fukuokától Sapporoig bezárónak.
Addig, amíg a Shinkanzen (illetve Fukuokáig a Nozomi Superexpress) közlekedik, semmi baj sincs. Hiszen ott menetrendi pontosság van. Legfőképpen KÉT okból: Egyrészt az egész Shinkanzen vonal számítógépvezérelt, a vonatokon NINCS IS PILÓTA, csak kontroller, aki felügyeli a gépek működését. Másrészt ezeknek a vonatoknak a nagy sebesség miatti találkozási pontjuk FIX. Azaz meghatározott helyen és időben, a védőfalak mellett találkozhatnak. Erre kb. 10 mp-nyi ideje van a vonatnak, ezt kell tartani - és tartja is, hiszen az egészet számítógép vezérli le.
Hozzá kell azt is tenni, hogy ezek a vonalak abszolút zárt vonatpályán vannak, SEMMIFÉLE kereszteződés nincs (nincs vasúti átjáró, nincs keresztező út stb.)
Aztán mikor felérsz a főszigeten a Shinkanzen végállomásáig, és még jópárszáz kilométerre van Sapporo, akkor rájössz, hogy mi is az igazi "vonatfeeling." Ugyanis onnan még jópár óra (hat-nyolc, ha jól emlékszem) az út, ahol bizony már nem superexpressz, hanem sima, "normál" kocsi közlekedik. Ahogy a MÁV mondaná (csak japánul másképp hangzik): A vonat csak másodosztályú kocsikkal közlekedik. Sőt, bizonyos kocsikban fapados. Szó szerint, mint egyes pesti villamosok. Na most ezen lehúzni hat-nyolc órát már nem olyan élvezetes, mint a Nozomi Green Carjában, ahol kapsz frissítőt, takarót, tíz rádió közül választhatsz, és hasonló nyalánkságok.
Tehát ha ott vagy, akkor te is látod, hogy amikor azt hallani, hogy "bizony a japán vonatok". Igen. Nagyon jók. Amíg van Shinkanzen. Addig. Igaz utána sem annyira lepukkant, mint nálunk egyesek (de pl. Pusztaszabolcs-Budapest között a stadler-vonatok simán kenterbe verik a JR normál szerelvényeit).
Amíg hazánkban felülsz a vonatra, és attól rettegsz, hogy "nehogy egyedül ülj, mert akkor mi lesz", amíg minden második kocsi graffitis, az ülések késsel felszaggatva, az ablakok kitördelve stb. addig valahol meg tudom érteni a MÁV-ot is. Ugyanis Japánban ha sáros lábbal felszálltál a vonatra, már "csúnyán néztek", hogy de hát miért nem törölted meg. Éles határok ezek.
Még az előző válaszomhoz:
A turisták igen kedvezően utazhatnak, hiszen a JRP-vel (amit csak Japánon kívül lehet megvenni) 14 napon keresztül kb. 100e Ft-ért használhatják a Lex Nozomi kivételével az összes vonatot, a helybiztosítás is ingyenes. Ez elég kedvező.
Azonban egy japán dolgozónak egy hetes bérlet 60e Ft körül van, és az csak egy adott szakaszra vonatkozik.
Pl. Tokyo - Hakata (Fukuoka) távra a jegy retúrban 80e Ft-ba kerül. Egy 120 km-es jegy, retúrban kb. 10-12e Ft-ba kerül a SIMA JR vonalakon. Persze ott nem 70e Ft a minimálbér, ez is igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!