A BLVV annó minek építette meg a mai 42-es villamos szárnyvonalát?
Az 50-es és 42-es vonala között csak pár száz méter van.
Mi értelme volt ezt így kialakítani?
Akkoriban nem voltak autóbuszok minden ötödik utcában. Ergo lehet, hogy még Erzsébetfalváról is gyalogoltak át a Sárkány-utczai vonalra, nemhogy Kispest 2/3-áról. Aki már gyalogolt 2 km-t, az megköszönte azt a "pár száz" méter differenciát, a lajosmizsei vasútnál van az már 800 is. Az 50-eshez meg még Rákoshegyről is gyalogoltak át. Lehet, ideálisabb lett volna a két vonal egymástól távolabb, hol is(?), mert szűkebb utcákban nem olyan könnyen adják ki a vasúti pályára az építési engedélyt. Így lehetett megoldani, igény meg volt bőven mindkettőre. Az is egy érvágás volt a 42-esnek, hogy ma már nem mindenki a Határ út felé igyekszik, aki mellette lakik, hanem 90-fokkal más irányba: Kőbánya-Kispestre. Ott kap ülőhelyet a metrón, a Határ útnál már csak az erőszakosak kapnak. És amíg jön egy villamos, jön vagy ötféle busz, siet, na ná, hogy abba száll bele.
Az ilyen megkérdőjelezhető értelmű villamosvonalak, mint mondjuk a 12, 37, 30, 52, 42 azzal lettek tönkretéve, hogy hatszáz féle hasonló célú buszjáratot indítottak a közelükben. Ha azok nem lennének, jobb híján mindjárt pukkadásig lenne tömve a villamos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!