Szerintem inkább valahol kelet Magyarországon van néhány ilyen vasút megálló.
2021. febr. 8. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
2/18 anonim válasza:
A feltételes megállóhely annak számít? Mert, ha igen, akkor van ilyen pl. a csornai vonalon (Hanság-nagyerdő)
2021. febr. 8. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
3/18 anonim válasza:
A Fehérgyarmat-Zajta szakasz kábé összes megállóhelye, illetve vasútállomása. De a Kocsord-Alsó-Csenger szakasz is ilyen. Gondolom, ezek a nevek nem mondanak neked semmit, ha nem vagy szabolcsi. Az ország legkeletibb, még működő vasútvonalai, amelyeknek elég durván betett Trianon, de a rendszerváltásig még úgy ahogy életben voltak tartva, főként az ipari szállítások miatt. Aztán a rendszerváltást követően az állami gazdaságok és a magyar cégek sorra mentek tönkre, vagy alakultak át. Ez azzal járt, hogy a cégek lemondták a vasúti szállításokat, és inkább a gyorsabb közútra terelték a logisztikájukat. Emellett az utasszám is lecsökkent, hiszen a Kádár-Korszakhoz képest sokkal könnyebb lett autót vásárolni, rengeteg ember inkább személygépjárműveket kezdett el használni munkába, illetve iskolába járáshoz is. Komoly bevételektől esett el a MÁV, és nem volt pénz ezeket a mellékvonalakat -de őszintén szólva akarat sem - fenntartani már. Egyébként országos probléma ez, nem hiába zártak be rengeteg mellékvonalat az országban. A kevés pénz miatt nincs akarat ezeket fejleszteni az utasok és a cégek pedig elpártolnak a vasúttól. Őszinte rejtély számomra amúgy, hogy a két fent említett vonal még működik, főleg annak tudatában, hogy számtalan olyan mellékvonal nem üzemel már, ahol komolyabb volt az utasforgalom, mint pl. a Diósjenő-Romhány vagy a Pécs-Bátaszék esetében.
2021. febr. 8. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/18 anonim válasza:
Bodolyabér...
A megállóhoz vezető út fa hídja leszakadt, úgyhogy a megálló nem közelíthető meg a falu felől.
Pocketführerünk kisvasútjának néhány megállója nincs a toplistás helyek között? Például alcsúti arborétum megállóhelye.
2021. febr. 8. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
6/18 anonim válasza:
Több tucatnyi van, ahol szünetel (megszűnt) a vasútforgalom. Ezek közül tetszőlegesen választhatsz.
2021. febr. 8. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/18 anonim válasza:
A Sörbogárd-Széksfehérvár vonal sem kutya.
Felsőkörtvélyesen én még soha senkit nem láttam.
Kaposvár-Siófok vonalon Daránypuszta. A környéken semmi nincs.
Eperjeska Alsó is gyilkos egy hely. Ott van a széles rendező alatt, de szerintem senki nem szállt fel ott rajtam kívül az elmúl 20 évben. :D
2021. febr. 8. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
8/18 anonim válasza:
Elég sok bezárt megállóhelyet soroltatok itt fel, pl. Tisztavíz, Center, Hanság-Nagyerdő megállókban már nem állnak meg vonatok.
Én inkább a lehetetlen időpontokban kiszolgált megállókra tippelek, pl. Ceglédi szállások (1 pár vonat hajnali 4-5 körül), Katonatelep (ugyanaz), Nyársapát (itt van további 1 vonatpár, este 11 körül), Sajókaza, Vadna (1 vonatpár egyik irányban hajnalban, vissza késő este)...
2021. febr. 8. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
9/18 anonim válasza:
#6
A Kérdező azokra volt kíváncsi, ahol még jár vonat, le is írta.
#8
Tisztavízen még megállnak a Fehérgyarmat-Debrecen személyvonatok.
Az általam fent említett két vonal, vagyis pontosabban vonalszakasz, (Fehérgyarmat-Zajta, Kocsord Alsó-Csenger) azért kuriózum, mert az egész szakaszon nincs 5 utas, nemcsak egy-két megállási pontnál.
2021. febr. 8. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
10/18 anonim válasza:
#9 Tisztavízen a decemberi menetrendváltás óta nem állnak meg a vonatok. Elég sok vonalon járványügyi menetrend van napi 1 vonatpárral, elsősorban azokon a vonalakon érdemes keresni a legkisebb forgalmú megállókat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!