A BKV - nál van lehetőség csak 1 járatra kerülni buszsofőr ként, vagy az csak a nagyon "csókosok" kiváltsága?Ha lehetséges "CSAK BKV" - sok válaszoljanak...
Hozzá nem értőként úgy vélem az senkinek nem jó.
A beosztásnál figyelembe vesznek valamennyire egyéni szempontokat, de úgy vélem a rutinból vezetésnek megvan a maga árnyoldala.
Szerintem időnként forognak járatok között. No meg rendkívüli helyzetből is van sok, amikor hosszabb-rövidebb időre más vonalon is kell menni.
Alapból nem 1 "járatot" viszel, hanem több viszonylatra vagy beosztva. Egy csoportban min. 3-4 viszonylat van, vagy több is. Legalábbis nálam úgy volt anno. Vittem az 57-257-et, 102-est, meg a budafokit.
Olyan van, hogy kezdőket nem tesznek bizonyos vonalra. Pl. 15-115-re. De talán a Normafa-KFKI is ilyen. Kezdő vonalak meg a fent említettek, vagy a 87-187-es.
Ezek ugye kelenföldi viszonylatok. Más garázsban nem tudom, hogyan működnek a dolgok, de gondolom, hasonlóképpen.
Adott terület (régebben: vonalcsoport) összes vonalára osztható a járművezető. Elvileg.
De mostanában mindenkinek megvan a saját "helye", azaz az ún. törzsviszonylata.
És igen, vannak olyanok, akik egyáltalán nem csókosok, de mégis egy adott vonal egy adott forgalmi számát járják, ilyenek zömmel a kétrészesek, azaz azok, akik a reggeli csúcsban is, és a délutáni csúcsban is mennek pár kört, tehát kétszer mennek egy nap dolgozni.
Reggel mondjuk 5:30-10:00 -ig, délután meg kb. 13-14 órától 18-19 óráig.
Ha szerencsések, nekik még állandó kocsijuk is van.
S mivel vállalták ezt a munkarendet, cserébe az összes hétvégéjük szabad.
(Én is ilyen számokat járok).
És a két saját vonalamon kívül rettentően utálok más vonalakon járni.
A saját vonalamon ugyanis már kb fejből tudom, hol, mikor, melyik lámpa hogyan vált, mikor kell megnyomni a pedált, hogy ne késsek, illetve mikor kell lazítani, hogy ne essek sietésbe.
Úgymond idegen pályán akár fél nap is, mire ezeket megtanulom.
El nem tévedek egyiken se, de hagyjanak engem békén az idegen vonalakkal. :)
"Olyan van, hogy kezdőket nem tesznek bizonyos vonalra. Pl. 15-115-re."
Mi lehet ennek az oka? Mint buszvezető, tudnál mesélni erről, pl. milyen nehézségek vannak arra, ami miatt inkább több tapasztalat kell oda? Annyira nem ismerem Pestet (autósként egy részét igen), de érdekel. Sok a bonyolult kereszteződés? Szűk jobbra kisívek? Köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!