Valóban ment 130-cal a Tokaj és Hajdú expresszvonat ezelőtt 25-30 éve?
Egy nyugdíjas mozdonyvezető mesélte, hogy régen volt Budapestről Nyíregyházára a Tokaj, Hajdú expresz. A Tokaj az a Keletiből indult Miskolc-Szerencsen át Nyíregyházára, a Hajdú pedig a nyugatiból Szolnok-Debrecenen keresztűl, de állítólag a Hajdú expresz az Záhonyig ment. Azt mondta, hogy ez volt jó korszak, a Tokaj és a Hajdú expresz is ment 130 km/h sebességgel.
Interneten találtam egy olyan cikket, hogy régen a Tokaj expresz óránként 130-cal ment.
Azért is gondoltam, hogy felteszem itt kérdésem, hogy igaz vagy sem, mert csak az 1-es vonalon mehet 120-nál magasabb sebességgel a vonat, ami alkalmas rá, 1997 május óta. Azelőtt az is max. 120-as volt és minden villamosított fővonalon 120 volt a max.megengedett sebesség. Még most is annyi, csak az 1-esen 160.
Most akkor igaz, hogy az előbb említett két vonat 130-cal ment vagy nem?
Biztosan nem ez volt a menetrendi sebessége, de nyilván lehetett olyan kérgesebb tenyerű vezér, aki kicsit később futtatta ki a gépet...
Amúgy fura nekem ez az expressznosztalgia, mert persze zászlóshajói voltak ezek a MÁV-nak, de nagyon nem törték össze magukat a menetrendi kínálat bővítése tekintetében, így ezek alapvetően napi 1 vonatpáros történetek maradtak.
A 120kmh az a biztosító berendezések miatt annyi. A (V43-as konstrukciós sebessége is 130. Mégis csak 120-al mehet a biztber miatt.)
Nézz meg egy régi menetrendet és meg fogod látni mennyi az annyi.
Egyébként tényleg tudtak a mostanihoz hasonló menetidőket menni.
Nem hivatalosan mentek 130-al.... Viszont akkoriban sokkal kevésbé foglalkoztak a sebességek betartásával. A lényeg, hogy pontos legyen a vonat! Ha ehhez meg kellett zavarni a gépet kicsit, akkor ezt tették.
Illetve a sebességmérők sem voltak ennyire precizek mint most. A kerék középátmérőjéhez voltak állítva kb, tehát egy új kerékkel ami nagyobb ármétőjű az óra szerinti 120 lehetett akár 135 is.
Nyilván hivatalosan nem ment 130-al, mert nem mehetett. Kevésbé hivatalosan meg az van, amit írtak: akkoriban lazábban vették a sebességet. Nem volt MFB ami GPS alapon mért, és küldte az adatokat ország-világnak...
Nekem ismerősöm még mávos MV-ként Szilivel gépmenetben ment Győrből Hegyesbe, 25 perce volt a szembe jövő utolsó vonatig. Elérte. :D
És a teherre be kellett vinni a gépet, és visszafutni a személy pu-ra.
A railjet most asszem 27p alatt teszi meg a távot, 160-nal, (pontosabban 150-nel) igaz egy mosonmagyaróvári megállással.
Annyit mondott, hogy olyan visító hangokat hallott a Sziliből, amit még soha, de nem is szeretne többet hallani :D A regisztrátumot pedig "elfelejtette" leadni... :D
inkább nem írok neveket... nem akarok senkinek sem rosszat :D
ki tudja ki nézi ezt az oldalt (is)
Kezdőbetű is elég.
Amúgy nyilván ezek már rég elévült sztorik, 2008 óta van MFB.
Nem, nem Ő volt.
De megnyugtató tudni, hogy van (volt) több állat is ennél a cégnél :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!