Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Sok embernek miért derogál...

Sok embernek miért derogál tömegközlekedni?

Figyelt kérdés

Azt látom, hogy minden háztartásban lassan 2-3 autó van, akkor is ha nehezükre esik fenntartani őket.

Akkor is ha amúgy a napi közlekedésük tömegközlekedéssel is megoldható lenne és elég lenne egy autót fenntartani a bevásárlásokra/utazásra/vészhelyzetekre.


2020. dec. 18. 09:23
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
94%

Mert gyorsabb, kényelmesebb. Télen nem kell a hidegben várni a buszra

Nyáron olyan hűvöset csinál benne, amit akar. Nem kell másokat szagolgatni, hallgatni.

2020. dec. 18. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
61%
Higiénia. Nem fogok olyan járműre felszállni, ahol hajléktalanok, betegek lehettek előtte.
2020. dec. 18. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
81%
Státuszszimbólum, illetve a tömegközlekedés színvonala. Én mondjuk ha a belvárosba megyek és tehetem és egyedül vagyok akkor lerakom a város szélén P+R-ben és bemetrózok.
2020. dec. 18. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
88%

Konkrétan milyen területről beszélünk ? Budapesten belül az utazások kb. 60 százaléka a közösségi közlekedést használva valósul meg, szóval az autózók vannak kisebbségben. Ez nem is csoda, hiszen menetidőben csúcsidőben gyorsabb a tömegközlekedés számos jellemző viszonylatban, árban pedig egyszerűen verhetetlen. (Tarts fenn egy autót havi 10000 Ft-ból...)


Aztán kicsit kijjebb tekintve már drasztikusan romlik ez az arány, mert sajnos az elővárosi vasúti közlekedés nem megbízhatóbb menetidő tekintetében , mint az amúgy e viszonylatban is aránylag költséges és sokszor időigényes autózás . De itt már bejön a rugalmas időpont- és útvonalválasztás szempontja , hiszen nem kell 30-60 percenként közlekedő és kesni is hajlamos járatokhoz igazodni, cserébe viszont ott a balesetek, munkálatok miatti dugók kockázata, amit viszont nagyobb eséllyel tudsz kikerülni, mint egy vasútvonal bármilyen okból történő kiesését.


Vidéki nagyvárosok és közepes méretű települések esetében pedig sokszor nincs is igazán jó színvonalú helyi közösségi közlekedés , különösen menetsűrűség tekintetében, ami aztán irreális menetidőket is eredményez, ha nincs közvetlen járat a kiindulási pont és a cél között.

2020. dec. 18. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
89%

A kényelem ma már fontos, aki megteheti hogy autozzon az a kényelem miatt az autót preferálja.


Nekem is van autóm, de a tömegközlekedést is hazsnálom ha kell, nem derogál felszállni a buszra:)

2020. dec. 18. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
88%

Vidéken élek, a 18/22 km-re lévő megyeszékhelyen dolgozom.


Átlag műszak, 8-16 között. Ahhoz, hogy beérjek, 2 busz áll rendelkezésre: a 6:18-as és a 6:46-os. Két különböző útvonalon közlekednek, a korábbi a rövidebb úton (18 km, de végig lakott területen) a másik a hosszabb úton (22 km, lakott területen + főúton). Mindkét busz menetideje 40-45 perc!!!


Nos, a 6:18-as busz csuklós, a 6:46-os szóló busz. Mindkettőn sokan szoktak lenni (oké, most a középiskolák bezárása miatt már nem, de ez csak átmeneti) de a 6:46-os borzasztó tömegnyomor szokott lenni a sulisok miatt. A csuklósbuszon is állok, de legalább normálisan, nincs tömegnyomor. Szóval 5:30-kor ébresztő. Beérek 6:50-7:05 körül a végállomásra, melóhely kemény 8 perc sétára van, szóval 7:00-7:15-re ott vagyok. Várok, hogy elkezdhessek dolgozni... Irodai, ügyfélszolgálat, bejövő hívások kezelése, nem tudok, nem kezdhetek hamarabb.


16-kor vége, busz megy 16:45-kor, de fogalmazzunk úgy, hogy humanitárius katasztrófa ami azon a járaton van... A rövidebb útvonalon közlekedik, és a megye másik nagyobb városáig közlekedik (az én falum a kettő között van), és érint olyan településeket is, ahol őslakos perui indiánok élnek, akik a csemetékkel együtt élelemszerzés céljából vadászni mentek az Auchanba. Egy ilyen család 7-8 főnél kezdődik. Ilyenből van a buszon vagy 4 család, + a középsulisok, nyuggerek, dolgozók... De van a 17:10-es busz, ami csak az én falumig közlekedik, MINDIG van rajta ülőhely, de így is 40 ember utazik vele kb. Szóló mindkét busz. Adja magát, a 17:10-es busszal megyek, 17:45-55 környékén leszállok, séta haza még 5 perc. Mondjuk otthon vagyok 18:10-re. Mikor léptem ki otthonról? 6:10-kor. Az 12 óra. Mennyit dolgoztam? 8 órát. A többi idő az utazás+ a munkakezdésre várás, munka utáni várakozás. Értem, hasznosítsam az időt, vásároljak be, de mindennap nem vásárolhatok. A belváros üzleteit mind meguntam nézelődésre, a könyvesboltban már furán néztek rám, hogy bent vagyok majdnem 1 órát minden nap és csak olvasgatok, ritkán veszek is valamit 😀 Munkatársakkal néha megiszunk egy sört, de ezen kívül? Vagy a melóhelyen vagyok és beszélgetek a többiekkel vagy céltalan sétálgatok. Esetleg kajálok, de az asszony ezt nem szereti, mert "akkor f...szér' főzök?", ami teljesen jogos kérdés. 😀 Szóval nem eszek, mert otthon vár a kaja.


Ez hétvégén hatványozódik, mert ritkábban közlekednek a buszok. De ha pl. 9:00-17:00 között dolgozom hétköznap, a 7:13-es busszal megyek, a 17:00-ást elérni szerencse kérdése, mert ha 16:59-kor becsörögtem, akkor nem tehetem le. Ha lekéstem, 18:40 a következő... fájós szokott lenni. Illetve volt.


Év elején elegem lett a várakozásból, januártól elkezdtem kocsival járni, vettem éves parkolóbérletet. 8-kor kezdek? Igaz, elindulok 6:30 körül, mert a hosszabb úton közlekedek, ahol a városhoz közlekedve egymást érik a körforgalmak a cipzár elvvel, így jól feltud ott torlódni néha a sor. Kb. ezzel az indulási időponttal pont a csúcsforgalom előtt megyek, néha belekerülök. Ha belekerülök, az amúgy otthontól melóhelyig tartó 30-35 perc mindjárt 50+ perc lesz... De végzek 16-kor, otthon vagy 16:40-re legkésőbb. Az időt nem lehet pénzben mérni.


Ezért derogál tömegközlekedni. A rengeteg holtidő miatt. 14 éves koromtól buszoztam 18 éven keresztül. Meguntam. Aztán jött a covid, homeoffice, kocsiba kishíján belerohad a benzin is, éves parkolóbérlet 100%-ban megérte 😀 Mindegy, majd kuncsorgok valami visszatérítésért, hogy az állam bácsi április-július és november-december között ingyenesre tette a parkolást, velem mi lesz aki megvette az éves bérletet? Nem kell neki tudni, hogy a kocsit kvázi nem is használom márciustól... De lehet letojom, mert érzem, nem lesz egyszerű, elég nekem az ügyfelekkel veszekedni, nem akarok az ügyintézőkkel is.

2020. dec. 18. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
79%
Mert kényelmesebb neki, míg nem a te pénztárcádból teszi addig nem mindegy?
2020. dec. 18. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
73%

Sok esetben gyorsabb, nem kell annyit cipekedni és van intim szférája az embernek.


Persze egy nagyváros belső részén nem feltétlen gyorsabb, de ott arányaiban többen is használják a tömegközlekedést.

2020. dec. 18. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Nem a te pénzedből tartjuk fenn.
2020. dec. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
7,9: a baj az, hogy jellemzően 15-20+ éves autókról van szó, amik nagy mértékben szennyezik a levegőt. Így a dolog mindenkire tartozik.
2020. dec. 19. 10:25
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!