Mit lehetne tudni a MÁV 115 új mozdonyos közbeszerzéséről?
Még 2020 januárjában röppent fel a hír, hogy a MÁV 2020 végére szeretne olyan szerződést kötni, amivel 115 új villanymozdonyt vásárolna, amik 2022 környékén forgalomban is állnának. Azóta azonban nem hallottam róla, de egyáltalán arról se, hogy mely cégek pályáznak a közbeszerzésre. Valaki tud erről valamit? Esetleg mely cégek, milyen mozdonyokkal indultak/indulnak?
A MÁV közleménye a közbeszerzésről:
Ki van írva a pályázat, jelenleg bírálati szakaszban van.
Két cég adott be érvényes ajánlatot, a Siemens és a Bombardier.
Itt a részletes közbeszezés:
Technikailag nem rossz, de "megmunkálási minőségben" és ergonómiában messze elmarad az ES64-ek mögött. Korábban az ES64-ek baromi jó gépek voltak, messze jobbak, mint pl a konkurens Traxxok, viszont jóval drágábbak is voltak ami miatt a Traxx jobban fogyott.
A Vectron tervezésekor ezt a tényezőt figyelembe vették és sok esetben telepakolták a mozdonyt olcsó dolgokkal vagy egyszerűen egy rakás dolgot kihagytak és az extralistára tették. Pl az SBB Cargo gépein forgóvázanként a négy helyett csak kettő homokoló van, a halk csavarkompresszort olcsóbb és hangos dugattyús kompresszor váltotta stb..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!