Várhatóan meddig maradnak a MÁV állományában régi, Bhv, Bo, stb. típusú személykocsik?
A Kissek érkezése miatt, vagy az IC+ projekt miatt felszabaduló Fecske, második generációs IC kocsikat gondolom át fogják helyezni a kiöregedett kocsik helyére.
Melyik régi típussal utazhatunk legtovább? (Felújított győri fülkés kocsik pl. kaptak felújítást, nem biztos hogy kidobják őket)
Bhv kocsik meddig maradnak még állományban?
A sziliről is ezt mondták
Aztán jöttek a 3000-esek... Ott voltam az első oktatáson Dombóváron és az akkor még létező Északis kolléga büszkén hirdette, hogy az új V6-os javítással még 15 üzemidőt szánnak nekik.
Lassan a 15 év is eltelik és még mindig mennek.
A fentiek alapján lesz ezeknek a kocsiknak még 1-2-3 generációjuk :D
11! Jelentős különbség, hogy a Sziliket azért tartották meg, mert nem vettek a helyükre semmit, eddig mert most van egy villamos mozdony beszerzés.
DE! A KISS-ek és a már meglévő FLIRT-ek lényegében véve kiszorítják majd a teljes fecske állományt Budapest elővárosi közlekedéséből, és ez egy igen jelentős mennyiség. Ezzel elvileg az összes forgalomban lévő régi személykocsit ki lehet majd váltani. Az igazai probléma inkább az, hgy a fecske egy elővárosi kocsi, már az is durva, hogy pl. a 150-esen Kelebiáig, a 120-ason meg Lökösházáig ezekkel járnak. Nem erre való, igazság szerint kellene egy legalább 100-120 darabos távolsági kocsi beszerzés is, vagy szükség törvényt bont alapon legalább újra kéne székezni a fecskéket, mert távolsági forgalomba nem valók ilyen kényelmi szinten.
Nem értem, miért utálják sokan ezeket a fecske kocsikat? -nekem semmi bajom velük, szerintem 2-3 órát ki lehet bírni. A klíma meg minek? -arra találták fel az ablakot, nem? Hihetetlen milyen igények vannak, a lényeg, hogy elvisz A-ból B-be.
Egyébként nekem tetszik, elfogadnék pár darabot a terepasztalra, csak aranyáron adják.
"Nem értem, miért utálják sokan ezeket a fecske kocsikat? -nekem semmi bajom velük, szerintem 2-3 órát ki lehet bírni."
Ennyi erővel állva is ki lehet bírni, csak kellemetlen, vagy akkor kapjuk ki az összes ülést tegyünk be kissámlikat azon is ki lehet bírni. A fecske nem kényelmes, pláne nem, ha magas vagy! Amikor ezeket a kocsikat ilyenné felújították -akkor még szimpla "psota" Bhv-vá- alapvetően a nagy zsúfoltságú elővárosi vonalakra szánták őket, hogy leülsz utazol max 45 percet és leszállsz, arra elfogadható, nem kényelmes, csak elfogadható. Arra, hogy utazz vele két-három órát vannak sokkal jobb és kényelmesebb ülések is. Műszakilag a fecske jó volna távolsági kocsinak is, csak akkor tessék szépen olyan üléseket beletenni, ami elég helyet hagy a lábadnak, akkor is ha merészelsz 180 centi fölé nőni, és nem ülöd szét magad egy óra után. A dolog nem lehetetlen. Rengeteg kocsit székeztek újra, hogy kényelmesebb legyen, pl. a fülkés győri kocsik is a műbőr helyett egy egész kulturált belteret kaptak, akkor tessék szépen eldönteni a fejeseknek, hogy mi a terv a fecskékkel, mert ha az, hogy gyorsovonatokban járassák őket Nyíregyházára meg Békéscsabára akkor valamit csinálni kéne velük.
Kérdező a Flirt-eket, Talenteket meg KISS-eket ne is mondjad, konkrétan én múltkor csak ezért vittem magammal egy kispárnát, hogy ne üljem szét a fenekem. nem tudom újabban miért "trend" ez, hogy a vonatoknak kényelmetlennek kell lennie. Az autókban masszirozós, fűthető puha üléseket szerelnek, a vonaton meg -ahová át kéne szoktatni az autóst- ott a modern kori fapad.
A legnagyobb gondnak azt látom, hogy a MÁV-nak -az IC-ken és az elővárosi közlekedésen kívül- dunsztja nincs arról, hogy mit kellene tenni és ez a kocsipolitikában manifesztálódik a legerősebben. Vegyük csak a Bmx-eket éveken keresztül mentek tanítási időszakban a 70-esen először Szilivel majd a végén Traxxal nyáron pedig mentek a Balaton északi partjára vezényelték ezeket a szerelvényeket. Nem akarom mondani, hogy főleg az állandó gyorsítás-lassítás milyen szinten nyírhatta a kocsik futóművét, túl azon, hogy mindkét feladat ellátására nem voltak alkalmasak. Most, hogy jöttek a KISS-ek, a Bmx-ek elkerültek részben a 100a-ra részben pedig távolsági fordákba kerültek, amikre ugyanúgy nem alkalmasak. A fecskékkel dettó ugyanez a helyzet.
Hozzám is a legközelebb az általad emlegetett típusok állnak, én is minél tovább szeretnék velük menni, mert például kényelem terén a fapados Flirttel a classic Bhv a jó öreg bőrülésével felveszi a versenyt. (A Wi-Fit meg valahogy majd megoldják :D )
Távolsági közlekedésben pedig én még mindig szívesebben utaznék, régi Bo-val vagy Bko-val, mint a mindenféle elővárosban lestrapált, kohószökevénnyel.....
14-es vagyok :)
Vegyes most a járműállomány, bármi előfordulhat sebesvonatként, volt már záhonyi sebes fecske Bhv, fülkés, és FLIRT is. Utóbbit nagyon ritkán látni Debrecenben, csak egyszer utaztam FLIRT-el, az se itt volt, hanem Déli és Biatorbágy között, Talentel még nem utaztam, KISS-et még élőbe sem láttam. Így a motorvonatokról nincs tapasztalatom. Egyébként 2022 év végig felújítják az összes FLIRT és Talent vonatot, illetve a KISS-ek gyártása is folyamatban van, itt is 2022-ben várható az utolsó darab. Tehát még pár évig biztosan maradnak a Bhv és fülkés kocsik, utána tartaléknak jók lesznek. Sose lehet tudni, bármikor jöhet valami probléma, mint pl a Talentek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!