Miről kéne írnom ebben a témában?
BME-n kaptunk egy feladatot, kb. 25 oldalnyi szöveget kell az alábbi témáról írom.
"Fék vizsgálata fedélzeti eszközök segítségével (vasút)"
Az interneten próbáltam angol cikkeket keresni, de sajnos csak jogszabályok, meg pontokba szedett fékvizsgálatok leírásai vannak, sajnos kevés közzel ahhoz, ami nekem kéne. Valaki tudna segíteni, hogy mégis hol keressek, vagy hogy mit kéne írnom?
Keress a facebookon egy vasutas csoportot.
Esetleg az index fórumban a vasutas részlegben szétnézhetsz, asszem ott van fékes csoport.
Vagy kapdsz össze magad és ugorj be valamelyik közeli fűtőhűzba/vontatási főnökségre.
Ha már mérnök leszel, használd a buksidat :)
a modernebb járműveken vannak érzékelők amik visszajeleznek akár a kocsin akár a vezetőálláson, mozdonyon a fék állapotáról.
pl tárcsafékes kocsikon van a jármű oldalán egy fékkijelző ami színekkel jelzi az oldott, vagy befékezett állapotot.
UIC csatlással ellátott kocsik képesek a megfelelő berendezéssel ellátott mozdony kijelzőjére is kijelezni hogy mi a helyzet.
a zárt motorvonatoknál FLIRT, KISS, Talent, Desiro, stb. a fékpróba is eleve érintőkijelzőről történik és ott látja a mozdonyvezető a fékek állását is.
De talán még a V43 sor. mozdonyok féklöket-kijező készüléke is fedélzeti berendezés lehet. :D
mondjuk erről mit lehet 25 oldalt írni azt nem tom.....
3-as vagyok, én is először az gondoltam, hogy nemá, hogy ennek diplomája lesz :D
De azért az embert nem lehet akkora gyökér, hogy mindenki mást hülyének nézzen :D
Átnéztem a mozdonyos, könyveimet, de sajnos egyikben sincs arról szó, hogy hogyan történik a fékvizsgálat, hiszen mindegyik inkább csak a mozdonyvezetők ténykedéseit írja le: ezt nyomd, azt nyomd, nézd meg, ha ez akkor jó, ha az akkor nemjó.
A egész Fékutasítás sem sokkal több mint 25 oldal... 84, de A5 méretben...
Ez meg azt mondja el, hogy a kocsivizsgálók (és más dolgozó akiknek ezt kell csinálniuk) hogyan vizsgálják a járműveket.
Azt, hogy az adat a fékkijelzőre, képernyőre hogyan kerül oda azt nem taglalja - nem is dolga taglalni......
Egyik szaktársam a Knorr-Bremse-nél írta a szakdolgozatát pár éve, gyakorlatilag az ott dolgozó mérnökökkel együtt fejlesztettek egy olyan berendezést, amivel nyomon tudják követni a fékek kopását, üzemi állapotát, és erről adatot tudnak szolgálni a mozdonyvezető részére. Tőle tudom, hogy ez a mai napig egy (részben) megoldatlan probléma.
Aki ezzel foglalkozik, biztos többet tud róla mondani, de elég erős témának hangzik
mi ennek a határideje?
mert ez tényleg egy fél diplomamunka
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!