Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szegeden miért két külön cég...

Szegeden miért két külön cég látja el a városi közlekedést?

Figyelt kérdés

A villamos, meg trolibusz az SZKT, a sima busz meg a Volánbusz (korábban DAKK).

Debrecenben mindent a DKV visz, ami számomra logikusabb.

Olcsóbb megrendelni a szolgáltatást, mint üzemeltetni? A buszok így is a város tulajdonában vannak, csak a szolgáltatást adja a Volánbusz, nem? Vagy rosszul tudom? Csak így pl Szegeden nincs egységes utastájékoztatás sem. Teljesen máshogy néznek ki az SZKT-s menetrend táblák, mint a Volános, más a fedélzeti tájékoztatás is (már ha van egyáltalán) stb. Nem mondom hogy zavaró, csak fura.



2020. aug. 25. 12:02
 1/6 anonim ***** válasza:
94%
Debrecenben is kulon volt par evvel ezelottig.
2020. aug. 25. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ha jól tudom, Debrecenben jelenleg még (2021-ig) az Inter Tan-ker meg a DKV közösen biztosítja a busz közlekedést, de ebből az utas kb semmit nem vesz észre. Egységes az arculat, utastájékoztatás, meg minden. Szegeden nem így van. Konkrétan az SZKT-nak semmi köze nincs a busz közlekedéshez, ami városi közlekedési társaságként elég érdekes.
2020. aug. 25. 12:10
 3/6 anonim ***** válasza:
66%
Nem erted hogy Debrecenben is igy volt par evvel ezelottig okostojas?
2020. aug. 25. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

a buszoknak semmi köze szegedhez, azok mind a volánbusz tulajdonában vannak. tehát ha az szkt akarna egyedül szolgáltatni, akkor elég sok buszt kéne beszereznie...


felesleges ezt firtatni, jópár éve így működik, valószínűleg megfelelő szolgáltatást nyújtanak közösen is és azért nem fogják ezt felrúgni, mert téged zavar, hogy nem ugyanolyan felépítésű az utastájékoztató rendszer.

2020. aug. 25. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Az önmagában nem lenne gond, ha lennének külön szolgáltatók, ahogy pl. Budapesten is így működik. A gond akkor kezdődik, ha az egyes szolgáltatók már a menetrendet is maguknak írják, külön arculatuk, utastájékoztatásuk, stb. van. Ez egyébként a megrendelő szervezet (önkormányzat) hibája, nem lenne szabad ezt hagyni, de valahogy a tömegközlekedés az mindenhol (állami szinten is) mostohagyerek, nem lehet vele szavazókat fogni, ezért megy úgy a legtöbb helyen, mint a kommunizmusban.


Mondjuk nincs könnyű dolga az önkormányzatoknak, mert amikor a Volántól rendelsz szolgáltatást, akkor tulajdonképpen nem szolgáltatást rendelsz, mert szinte semmilyen elvárásod nem lehet egy állami mamuttal szemben - tehát soha nem lesz olyan a buszközlekedés, amilyet egy önkormányzat szeretne. Éppen ezért lehet hallani több példát arra, hogy városok saját buszparkot állítanak fel inkább, Szeged esetében is hallani ilyen törekvéseket, mert elégedetlenek a Volánnal.

2020. aug. 25. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
A legtöbb város helyi buszközlekedését hagyományosan a környéken szolgáltató helyközi buszos vállalat üzemeltette, kivétel kevés helyen volt (pl. Miskolcon). Aztán ahogyan az önkormányzatiság erősödött, egyre több településen nem kértek már a meglehetősen rugalmatlan és adott esetben drága állami szolgáltatóból, inkább megoldották saját, önkormànyzati cégekkel vagy magàncégekkel. (És igen, sok helyen megjelentek szerencselovagok is, ld. Veszprém, a köz kárára.) És mivel sok különböző modell van, mindenhol az adott helyzetben elérhető legjobbat (...) igyekeztek választani. (Hogy kinek a legjobb, az más kérdés.)
2020. aug. 25. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!