A Traxx-okon miért nem használják a villamos féket?
"Visszatáplálást nem hiszem, hogy teljesen mellőznék, elég sok energiát tudnak vele visszanyerni, egyedül a fékteljesítmény van korlátozva valóban, az pedig azért, mert volt rá példa, hogy összetorlódtak, és szétakadtak kocsik, ilyen esetben csavarkapocs képes leugrani."
A linkelt másik kérdés alá korrektül kifejtettem a témát.
Viszont hozzátartozik az általad felvetett problémához az, hogy csak az önműködő fékkel együttesen működő, automatikusan kivezérelt villamosfék mértékét korlátozták maximum 150 kN helyett 130-ra. Ez nem számottevő különbség, kb. észrevehetetetlen. A külön karral ez tovább növelhető bármikor 150-re most is, de az a +20 kN nem sokat számít.
A másik, hogy ez a 150->130 csökkentés a TRAXX-ok 15-ös szoftverével, és a fék vezérlésének kisebb mértékű átalakításával együtt jött be még 2015-ben. Az említett ceglédbercel-cserői szétakadás pedig 2016-ban, már az új szoftverrel történt, tehát nincs ok-okozat összefüggés a kettő között.
A szétakadás óta az összes személykocsit felszerelték egy ún. S-horoggal, amelyre a használaton kívüli csavarkapocs kerül, és ennek súlya elég jó eséllyel megakadályozza, hogy újra megtörténjen egy ilyen eset, amikor a szerelvény kismértékben torlódik. Ugyanilyen S-horgokat sok éve alkalmaznak az ingatvonatokon (pl. csíkos szerelvények), ott a torlódás a vezérlőkocsis, tolt üzemben fordul elő, amikor a gép a szerelvényt tolja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!