A bp-i fogaskerekű nem tudna közlekedni "fogak" nélkül?
A sín és a kerékpár között biztosítható erőátvitel a tapadás miatt erősen korlátozott, ezért a 60-80‰-nél (ezreléknél) meredekebb vasúti pályákon fogaskerekű erőátvitelt alkalmaznak.
A hajtott tengely körül a szabadonfutón át a kerekek hengergörgős csapággyal kapcsolódnak, tehát a tengely körül üzemszerű állapotban szabadon elfordulhatnak. Így kompenzálják az ívek által okozott csavaró igénybevételt, és gátolják a kerekek mikro-csúszásának átadását a fogaskerékre. Tehát a hajtott tengely és a kerekek között nincs kapcsolat!
A fogasléc nélküli üzemi vágányon a fogaskerék hasztalanná válik, és a szabadonfutó szerkezet körmös tengelykapcsolói segítségével össze kell kapcsolni a kerekeket a kerékpár tengelyével. Amennyiben ezt elmulasztja a személyzet, a szerelvény fékezhetetlenné váli
ctrl+c / ctrl+V
A tárgyilagosság kedvéért.
Nem tudna felmenni. (Lejönni sem, megfutamodás nélkül.)
Vasúti járművek sík pályán is homokot kénytelenek szórni a kerekeik elé, nedves, párás sínekre (fékezéskor is).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!