Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Melyek a legjobb magyar...

Melyek a legjobb magyar mozdonytipusok? SZAVAZZ!!

Figyelt kérdés

2020. jún. 3. 12:08
A kérdező szavazást indított:
V43
M62
Traxx480 sorozat
M41
Csak az export vonatok a jók
26 szavazat
 1/7 anonim ***** válasza:
69%

Csak a DVM-8!


az export vonat az milyen?

az M41-et is exportálták...

2020. jún. 3. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
90%
Szerintem ennek a kérdésnek nincs semmi értelme. Ha az export import akart lenni, akkor nem kellene szerepelnie a listán a Traxx-nak és az M62-nek. Ha viszont arra gondolt a kérdező, hogy Magyarországon nincs is jó "vonat" (vagy mozdony), akkor meg a "legjobb" szó felesleges.
2020. jún. 3. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
83%
Igen, ha szigorúan vesszük a kérdést akkor csak az M41-re lehet szavazni, mert az valamennyire magyar a felsoroltak közül...
2020. jún. 3. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
88%
Kérdést nem értem, ha a magyar alatt az itthon gyártottakat érted, akkor a Traxx és Szergej kiesik, ha technikai oldalról nézzük, akkor meg eléggé furcsa összevetni a 40-50 éves technikákat a 10-15 évessel.
2020. jún. 3. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
86%

A legsikeresebb magyar mozdonyok a 324-es és a M44-es. Ezekből 900-valahány db. épült, ez mindent el is mond, ezzel nem lehet vitázni. Legnagyobb hírneve a 424-esnek volt. Szertartályos, mellékvonali kategóriában a 375-ös volt a mindenes, még kisebből a 275-ös is jól sikerült darab. Kis tolatóból a 377-es volt a minden, ez a mozdony még a régebbi mozdonygyártási korszakból maradt hátra, de annyira bevált, hogy több követő nemzedéket is túlélt egy évszázadon keresztül. Még ma is jut belőle szobormozdony minden második bokorba. A hőskorból, az elsők közül a 335-ös elsőrangú tehervonati és a 220-as elsőrangú gyorsvonati mindenképp említést érdemel. Nevezetes mozdonysorozat volt a 601-es óriás mallet (forgóvázas), ez volt a magyar titanic, a korabeli Európa legnagyobb, legerősebb mozdonya. A későbbi korszak gyorsvonati mozdonyainak királya és királynője volt a 301-es és a 327-es. A sebességrekorder pedig a 242-es. A nélkülözhetetlen nehéz elővárosi mozdonytípus a 342-es volt, Világkiállítást meg a 201/202-essel nyertünk. Kisvasutak mindenese a 490-es.


Régi villanymozdonyoknál illik végigzongorázni a Kandó-féle mozdonyokat Valtellinától kezdődően. Aztán aki nem látta még, nézze meg a VM6 E400-asokat, a magyar ipar büszkesége volt. Mint tudjuk, a V43 és az M41-es lett a villany- illetve dízelvontatás mindenese sok átmeneti mozdony után, utóbbi mozdony Afrikába is eljutott különféle alváltozatokban és nyomtávokra. Az MDmot és az M40 azért is fontos, mert számos export motorvonat illetve mozdony ezeken alapszik. Tudom, biztos kihagytam még hirtelenjében sok fontosat, majd kiegészítitek...


Személy szerint sajnálom, hogy az M601 és M63, vagyis nagy kategóriás mozdonyokból nem lett kiforrott, nagy sorozatban gyártott típus. Szerencsére a V63-asból azért lett valami. A DHM5-ös is egy kifejezetten pofás mozdony lehetett volna, ha túljut a prototípuson, megkockáztatom, hogy igen nagy rajongótábora lenne most. M46-osokból, M42-esekből se lett sajnos semmi. DVM11-es is juthatott volna a MÁV-hoz, olyan volt, mint egy hosszú bobó, de műszakilag a púposon alapszik. Ilyesmi kinézetű mozdonyból érdekes módon hiány volt hazánkban.


Bár leginkább azt sajnálom, hogy az ötféle Jugoszláv és Tunéziai villamos és dízel motorvonatból - egész jó kis formatervezés volt - semmi nem jutott a magyar vasútra (se a BHÉV-re), pedig el tudtam volna hova képzelni.


Körülbelül 80 nagyvasúti és 60 kisvasúti mozdonytípust tervezett és épített a hazai ipar, a MÁV Gépgyár > Ganz-MÁVAG, RÁBA és egyéb főműhelyek. Mit mondjak, szégyen, hogy felnőtt egy nemzedék, akinek ilyesmi listák kell, hogy lebegjenek a szeme előtt, mint "magyar mozdonypaletta", mikor Argentinától Malajziáig ismert volt a magyar járműgyártás, de hát erről nem ti tehettek...


Csörgőre szavaztam.

2020. jún. 3. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
A kérdés úgy rossz ahogy van. Nincs benne az, hogy itthoni gyártású, vagy itt futó/futott mozdonyokra vonatkozik. Ráadásul szerintem az 1910-es években gyártott, akkor Európa legerősebb mozdonya, a hegyipályás 601-es nem hasonlítható össze a Nyalókával, a Csörgővel, vagy a 2000-es években gyártott TRAXX-al, vagy TAURUS-al
2020. jún. 13. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Teljesítmény és korszerűség szempontjából a Traxx. Modern, fejlett, (viszonylag) gyors. (140 km/h)

A Csörgő egy mindenes vonat. Több vonat kézbesítésére képes, ingavonatként is működik. A teherszállítás sem okoz neki problémát.

A Szergejnek az ereje figyelemre méltó és a kinézete is figyelemfelkeltő.

A Szilik kisebb belföldi IC, sebes, vagy akár személy és zónázó vonatként is alkalmazható. Műszaki bajai nincsenek gyakran. A Magyar vasútnak jelenleg ebből van a legtöbb. Viszont az elavult technikája miatt már lassan felváltják majd őket a Vectronok, Traxxok és Taurusok.

2022. nov. 17. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!