Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne célszerűbb a Budapes...

Nem lenne célszerűbb a Budapest-Ljubljana nemzetközi vonatokat Zalaegerszeg helyett inkább Nagykanizsán keresztül közlekedtetni?

Figyelt kérdés

Gondolom az az oka annak, hogy a két város között Zalaegerszegen át közlekednek a vonatok, hogy így végig villamosított pályán haladhatnak.

Viszont Székesfehérvár - Nagykanizsa - Csáktornya - Ormož irányában sokkal gyorsabban és célszerűbben elérhető lenne a szlovén főváros, nem? Az egyetlen baj, hogy a rövidke horvát szakasz (Murakeresztúr és Ormož között) nincsen villamosítva. Vagy van más oka is annak, hogy nem ezen az útvonalon közlekednek a szerelvények?



2020. máj. 19. 12:08
 1/4 A kérdező kommentje:
Egyébként a szlovén Ptuj és a magyar Murakeresztúr között majdhogynem nyílegyenes a pálya, abból akár könnyedén egy viszonylag nagy sebességű pályát lehetne kialakítani, ami által nemcsak Szlovénia, de Olaszország is gyorsabban elérhetővé válna.
2020. máj. 19. 12:10
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Forgalomszervezést tekintve az a picinyke villamosítás nélküli szakasz napos veszteséget jelenthet. Na meg pénzben sem kevés kiesés lehet a plusz egy mozdony
2020. máj. 19. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Két schengeni külső határ és két gépcsere bőven megeszi azt a menetidő-nyereséget.
2020. máj. 19. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Valóban az lenne Ljubljana-Trieszt felé a fővonal ez teljesen egyértelmű, a másik csak egy kényszerű kerülőút. Csak hát a belógó országhatár az országhatár. Pláne uniós és vámhatár is van, volt, mi tudom én, hogy állnak most... Nemrég még háború volt.


A helyzet mindig fordított szokott lenni: Nem a villamosítás hiánya miatt nem megy arra a forgalom, hanem mivel nem arra megy a forgalom, nem villamosították be. Nyilván villamosítanák, amint lenne mit.


Egyszerűen borzasztó problémákat jelentenek a vasutakat össze-vissza keresztező országhatárok. Ahol már három ország is bejön a képbe, az olyan megoldhatatlan, hogy inkább megszűnik a vasúti forgalom.


Hasonló a helyzet a Bp-Miskolc-Sátoraljaújhely-Csap-Munkács-Lemberg fővonallal, ezen mennének a magyar vonatok Kárpátalja felé józan ésszel, csakhogy belóg egy darabka Szlovákia. Ezért mennek le a vonatok Cegléd felé, nevetséges. Igaz, Szlovákia azon részén áramnem probléma is lenne.


Aztán ott van az egykori Bp-Szeged-Nagykikinda-Temesvár-Orsova-Craiova fővonal. Nem azért nem építik vissza a szegedi Tisza-hidat, mert nem tudnák, hanem mert minek. Ugyanis ahhoz, hogy Romániába jusson a vonat még egy darab Szerbián is át kéne menni. Erre mindenhol azt mondja a harmadik fél, hogy a másik kettő oldja meg az árucseréjét másfelé. A vasút meg meghal, a hidat meg minek visszaépíteni.


Persze az igazi probléma onnan ered, hogy hatvan éve olyan emberek csücsülnek a hatalmakban, akiknek aztán semmit nem jelent a vasút léte vagy nem léte. Ha vasútbarátabb emberek ülnének ott, ahol - bármennyire is rühellik egymás nációját - mindannyiuk vasútjának érdekében már rég megoldották volna valahogy egymással, hogy ezek a nevetséges akadályok ne jelenthessenek problémákat.


(Egyébként történelmileg úgy lenne, hogy a Kanizsai vonal megy Fiume felé, és a Pusztaszabolcs-Dombóvári felöli MÁV-os vonal megy Trieszt-Velence felé, de ezt a kettőt ízlés szerint Gyékényes / Murakeresztúr között lehetett csereberélni.)

2020. máj. 19. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!