Lehetséges javaslatot tenni a BKK-nál/önkormányzatnál autóbusz viszonylat módosítására?
Bosszantó hogy a XVII. kerületből nem lehet átszállás nélkül elérni a Hungária körutat (kivéve a 195-essel 2x annyi idő alatt).
Jó lenne ha valamelyik 161-es/162-es járat még megtenné azt a +2 km-t oda-vissza. Amennyire én tudom a buszok fordulni is tudnának és buszmegálló is van, tehát igazán csak a viszonylatot kellene módosítani.
Nyilván nem vagyok közlekedésmérnök de meggyőződésem, hogy sokan mások is szívesen igénybe vennének egy ilyen járatot.
Sajnos nekünk csak az átszállás jutott :) tisztában vannak ezzel a dologgal, de mivel az Örs esetében a kettes metró, Kőbánya alsó esetében pedig a 9-es busz biztosít elérést a Hungária Körúthoz, ezért semmi esélyt nem látok rá, hogy ez a jövőben változna.
Viszont: én azt mondanám, hogy ilyen javaslattal a BKK-t kell megkeresni. Bár valószínűleg elküldenek ugyanazzal a szöveggel, mint amit én is leírtam: az M2-es metró és a 9-es busz biztosítja ezt a kapcsolatot. Illetve a 195-ös busz.
Egyébként én egyszer kipróbáltam kíváncsiságból a 195-öst, nem volt nagyon vészes, 40 perc alatt Puskáson voltam (Kis utcánál szálltam fel).
Én is kipróbáltam szintén a Kis utcától. Nem tudom, hogy melyik napszakban próbáltad de nekem a reggeli csúcsban közel egy óra volt.
Köszönöm a választ.
Az ilyen javaslatokat a BKK, mint közlekedésszervező felé kell benyújtani, de az önkormányzati képviselőd is tud lökni rajta egyet.
Más kérdés, hogy az Örs vezér tere és Népstadion közötti szakaszon érdekes precedens lenne, hiszen majd’ minden oda tartó járat használói között adódnak az 1-es villamosra pályàzó utasok, tehát eleve adódna a kérdés, hogy ha a 161-es hosszabbodik, akkor a többi miért nem és ha egy ilyen folyamat elkezdődik, az valahol a metró forgalmát fogja megcsapolni. Ez pedig a metróüzem magas állandó költségei miatt bizony pazarlás.
A 162-esek esetében inkább látok ebben rációt, bár nagy kérdés, hogy pontosan hogyan alakítható ki a járat végállomása, hiszen erre semmilyen infrastruktúra nincs a Könyves Kálmán körútnál - miközben minden közeli alternatíva (Orczy tér, Népliget, de még a troligarázs is) meglehetősen üresén lefutott kilométereket jelentene. Persze lehet az Elágon vonalközi végállomás, de azzal meg pont a rákosmenti buszközlekedés tizenévvel ezelőtti reformjának a lényegét, azaz az átszállásmentességet torpedóznánk meg.
Itt az a kérdés is felmerül szerintem, hogy milyen útvonalon tenné meg. A Stadionnál valóban meg tud fordulni, hiszen ott fordul a 95-ös és a 130-as busz is.
Ha a 161-est nézem, mehetnek a Kerepesi úton. Szerintem nem lenne időnyereség, mert a Kerepesi út csúcsidőben beáll a Róna utcától a Hungária kőrútig.
Ha a 162-es nézem, bár nem ismerem a Kőbánya Felső vasútállomás alatti közlekedési rendet, de adódik, hogy onnan a Salgótarjáni úton a 95-ös busz mai útvonalán érné el a Stadionokat. Ez megint felvet egy kérdést, hogy vajon a Salgótarjáni - Kerepesi kereszteződés mennyire van beállva reggel.
Én a XVI. kerületben lakom, így hasonló a helyzetem, a Hungária csak az Örs vezér téren metróra történő átszállással érhető el, hacsak nem számítjuk a 130-as buszt, mely ritkán jár és pont a kerület másik sarkában. Már gyermekkoromban is, pedig lassan 40 éves leszek voltak olyan tervek, hogy a metrót összekötik a HÉV-vel. Most már legalább egy évtizede megy a "tervezés". Ennek a tervnek is vannak támogatói és ellenzői. Az ellenzők részéről sokszor felmerül, hogy 100 méter sétáért nem éri meg százmilliárdokat beruházni. Valószínűleg ők sosem jártak az Örs vezér téren így nem ismerik annak felépítését, illetve nincsenek tisztában azzal, hogy a metró közlekedése nincs összehangolva az utolsó érkezések kivételével az egyéb közlekedési eszközökével. Emellett az Örs vezér tere állapota az elmúlt 10 évben jelentősen leromlott, másrészt a metrótól nem feltétlenül 100 métert kell gyalogolni, mert nem az aluljáró túloldalán van minden járat felszállási helye, hanem akár többet is, az időveszteségről nem is beszélünk.
Szóval összességében azt gondolom, hogy az érintett buszok ilyen jellegű módosítása, ha át is megy felvet sok kérdést, akkor az összes többi járat, miért az Őrsön végállomásozik és miért nem Stadionnál, illetve csúcsidőben szerintem nem csökkenne az utazási idő.
A metró sebességkorlátozását kellene 3 és fél évvel a baleset után végre megoldani, illetve az Örs vezér tere jelenlegi elavult felépítésű végállomásait átgondolni, bár utóbbira szerintem sem pénz, sem akarat nem áll rendelkezésre.
Így utólag látom, hogy ki kellett volna emelnem, hogy a Kőbánya alsó és a Kőbányai út/Könyves Kálmán körút közötti 2 km-ről beszélek. Szerintem csak ott lenne értelme.
Amúgy köszönöm a válaszokat. Mindenki nagyon konstruktív volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!