A (régi) vonatokhoz miért kell lépcsőzni? Miért nem a peron magasságában van a vonat padlója?
Mármint miért nem a vonat padlója magasságában van a peron ? Ennek annyi az oka, hogy egy kellően magas platform megépítése költségigényes.
Maguk a vasúti kocsik szerkesztési elvük miatt nem voltak sokáig alacsonypadlósak és ez csak akkor kezdett változni, amikor az esélyegyenlőség mint társadalmi elvárás megjelent.
a régi járműveken a padló alatt voltak a gépészeti berendezések.
mára a technikai fejlődés következtében sok berendezés mérete és tömege annyira lecsökkent, hogy már elférnek a tetőn is.
Menjél ki egy ilyen Rákospalota-Újpest szerű hagyományos állomásra, ahol - mint régen minden állomáson - jó, ha van egy méter a két vágány között. És úgy áll az embertömeg szanaszét a sínek között, mint egy pakisztáni bazárban. Ha oda betennél ilyen "magasrakodós peronokat", hogy a jó életben másznának fel a peronra az emberek??? Húzódzkodtál már fel rakodóvágányról magasperonra?
Azt a naiv választ nem fogadom el, hogy a hatszáznyolcvan leszálló per munkásvonat majd a peron legvégéig elmegy egyes libasorban egyensúlyozva. Aztán 10 perc múlva indul libasorban a négyszázhatvan felszálló. Nem, ilyenkor ellepik az állomás teljes vágányzatát, mintha bazárban lennél, és mindenki onnan támadja a vonatot, hogy felférjen, ahonnan csak bírja. Nyolcasával löknék a mélybe (halálba) ott az utasok egymást. Ezért nem lehet rendes peronokat építeni az állomásokon, mert nincs rá hely. És Magyarország 99%-án nincsenek széles, középperonos hellyel kialakított állomások, az csak néhány presztízsvonalon van, aminek köze nincs a magyar valósághoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!