Ausztriában mennyire jellemző, hogy a vonatok megvárják egymást a csatlakozás miatt késés esetén?
Azért kérdezem, mert az ÖBB útvonaltervezője gyakran 4 perces átszállási időkkel számol.
Ha például Grazból el szeretnék jutni Hallstattba, akkor egyszer át kell szállnom, Stainach-Irdning vasútállomáson, amire 4 perc van. Oké, nem olyan nagy állomás, de nekem ez elég kevésnek tűnik, főleg ha még késik is a vonat. Ilyen esetben megvárja a Grazból érkező IC-t a Stainach-Irdningből induló REX, vagy az ember várhat a következőre, ami 2 óra múlva indul?
Ez baromság, Ausztriában is vannak késések, persze arányaiban kevesebb, mint más káeurópai országokban. A menetrendi struktúra ütemes, rövid , de kiszámítható csatlakozásokkal. Ez egyrészt azt jelenti, hogy számítanak az átszálló utasokra és az utasok is számítanak a csatlakozásokra, másrészt viszont minden összefügg mindennel, ezért nincs túl sok mozgástér késés esetén és adott esetben muszáj elindítani egy vonatot a csatlakozás bevárása nélkül, hogy ne okozzanak az egész hálózaton végiggyűrűző késést.
Ilyen helyzetben azt szoktam javasolni, hogy nézd meg, mikor van a következő csatlakozó vonat, hátha van vállalható időn belül. És azt is vedd figyelembe, hogy mennyire fontos időre odaérned - ha 1-2 óra késés kellemetlen , de igazából belefér, akkor ne gyötörd magad más útirányok keresèsével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!