Most a koronavírus miatt, nem lehet jegyet venni személyesen a helyközi buszokon?
Drágáim, kedves kérdező!
30 éve nem utaztam helyközi és távolsági buszon, de nem kellett 30 mp arra, hogy megtaláljam az egzakt választ.
Íme:
A helyi és helyközi viszonylatokban továbbra is válthatók papíralapú jegyek a szokásos elővételi módokon, de a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. és a Volánbusz azt kéri, hogy Magyarország Kormánya tanácsának megfelelőlen csak az vegye igénybe a közösségi közlekedést, akinek halaszthatatlanul szükséges. Az autóbusz-társaság kéri továbbá, hogy aki csak teheti elektronikus úton váltsa meg jegyét.
2-es, akkor legyszives a következő 30 másodpercben olvasd is el azt, amit idéztél és értelmezd a következő élethelyzetekre:
- A legközelebbi elővételi jegypénztár 103 km-re van tőled és
- nincs bankkártyád vagy bankszámlád, mert sosem volt rá eddig szükséged és/vagy
- nincs okostelefonod és/vagy
- nincs mobilneted és/vagy
- nincs megfelelő térerő a környéken vagy
- lerohad a mobiljegyrendszer.
Ilyenkor mi is a pontos teendő?
Azt nem merték leírni, hogy igazából egy csomó reális élethelyzetre nincs megoldás, de a sofőr jegyet nem fog neked adni. Magyarul belekényszerítenek a bliccelésbe. És reménykedj , hogy nem jön ellenőr.
Ahelyett, hogy inkább ingyenessé tennék az egész rendszert - hiszen innentől kezdve aki kicsit is trükközni akar, majd elmondja, hogy nincs bankszámlája.
Felhívtam a Volánt, azt mondták, oldjam meg. Köszönöm szépen.
Attól függ, hogy lesznek ellenőrök a buszon, hogy ki fognak cseszni az emberekkel vagy sem. Kevésbé forgalmas járatokon előfordulhatnak, hogy begyűjtsék a pótdíjat.
#2
Kényszerítenek?? :D Ez aranyos, engem még senki nem kötelezett rá, hogy felszálljak a buszra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!