A HÉV-en mi zörög?
Teljesen jók a 45 éves DDR kocsik mert fel vannak újítva, az átlag magyar utasnak a marhavagon is túlzás lenne mert mindent tönkretesz, leszarja mert nem az ő tulajdona.
A vadonatúj luxusvonatnak is az első napon firkálnák, karcolnák, és vágnák össze a belsejét.
Nem tudják azonnal javítani őket, ha tele van a kocsiszín a következő karbantartásra váró kocsikkal.
Meg nehogy már arra tervezzenek, hogy egy hétvége alatt szétkarcolják a “kedves utasok” a beltér burkolatát és felvágják az üléseket, úgyhogy heti szinten javíthatják. javítják őket elég sűrűn, amint lehet.
És a vasúti járműveket nem 10 évre tervezik, mint az autókat. 20 év garanciával és 40 év szervizalkatrészeátottsággal indulnak a projektek. Egy jól karbantartott vasúti kocsiról csak azért tudod megmondani, hogy régi, mert a design változik kb 10 évente ill. egyre modernebbek a kiegészítő technológiák pl ajtók.
"Nem tudják azonnal javítani őket, ha tele van a kocsiszín a következő karbantartásra váró kocsikkal."
Nem lesz tele a kocsiszín karbantartásra váró kocsikkal, ha mindent azonnal javítanak. Persze ahhoz munkaerő kellene, ahhoz pedig emberhez méltó fizetést kellene kínálni.
"Meg nehogy már arra tervezzenek, hogy egy hétvége alatt szétkarcolják a “kedves utasok” a beltér burkolatát és felvágják az üléseket, úgyhogy heti szinten javíthatják. javítják őket elég sűrűn, amint lehet."
Pedig arra kellene tervezni. Ha tetszik, ha nem, sok a vandál, nemcsak itt, hanem máshol is.
"És a vasúti járműveket nem 10 évre tervezik, mint az autókat. 20 év garanciával és 40 év szervizalkatrészeátottsággal indulnak a projektek."
De a HÉV-kocsik már rég elmúltak 20 és 40 évesek is, azonnal cserélni kellene őket.
Hév kocsik teljesen jó állapotban vannak, teljesen nyugodtan ültem fel eddig is rájuk, mióta meg láttam a felújítást, azóta pláne.
A kocsiszinek meg szinte mindig teli vannak, van nagyjavítás ill rendszeres kisebb javítások.
Azok a szerelvények még 20-30 évig mindenféle nagyobb gond nélkül közlekedni fognak. Nem mellesleg folyamatosan fejlesztik őket mivel bizonyos cserealkatrészekből ugye csak az újabb típusok vannak, legfeljebb ezt te, mint utas nem látod.
Korábban volt már hasonló kérdés. Szerintem valamifélre relék csattognak a szekrényekben. Sötétben néha látni is, hogy egyik-másik szikrázik is kicsit.
Laikusként azt gondolom, hogy mivel a héven a szerelvény alatt végig vannak motorok, nem úgy van mint a vonatoknál, hogy a mozdony húzza az utána kötött kocsikat, így ezek a relék valószínű a hajtómotorokat vezérelik valamilyen módon.
Egyébként egy időben sokat jártam hévvel. Ahhoz képest hogy a buszoknál micsoda harc folyat az alacsony padlóért, a hévnél senkit nem érdekel, hogy úgy kell rá felmászni. Az időseknek, vagy aki mozgásában korlátozott, nem lehet egyszerű feladat. A másik negatívum, hogy nyáron simán 50 fok is van a kocsikban. Néha jól jönne a klíma. Van hogy a 40 fokos kánikulában a déli napsütésben felüdülés leszállni az átforrósodott kocsiból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!