Miért ennyire hanyagul megszervezett a magyar tömegközlekedés?
Ha egy kicsit rossz idő van, sokszor már attól gyakorlatilag teljesen megbénul sok helyen (egyáltalán nem mennek a járatok, vagy nagyon durván késnek), és ha valamelyik vonalon felújításba/karbantartásba kezdenek, gyakori, hogy évekig nem is csinálnak semmit, mégis akkor évekig felborul a szokásos menetrend (esetleg pl. vonatoknál vonatpótló buszt se biztosítanak, tehát aki el akar jutni oda, ahova szeretne, eléggé körülményesen tudja csak megtenni).
Ezen kívül sokszor csak Budapesten keresztül lehet egy távolabbi települést megközelíteni, közvetlen járat még a fontosabb csomópontok között sincs, és ez így rengeteg plusz időt és pénzt jelenthet az utasoknak (példa: Szeged és Pécs között nincs közvetlen vonat, hanem csak Budapesten keresztül, többszöri átszállással lehet odajutni).
Azt is hozzá lehet tenni, hogy a fenti problémákat figyelembe véve (azzal együtt, hogy gyakran olyan, több évtizedes járműveket is üzemben tartanak, melyek már éppen hogy működőképesek, és gyakran le is robbannak) azért viszonylag magasak a jegyárak.
Ó a jó öreg "szaramagyartömegközlekedésmertéscsak" kezdetű jó öreg tényekkel alá nem támasztott "népi bölcsesség" köszön vissza itt is.
"ha egy kicsit rossz idő van" -tehát ha szélvihar leszaggatja a felső vezetéket meg fák dőlnek a sínre, akkor is a MÁV a hülye világos...
dettó buszoknál, mi az, hogy elkaparna a méteres hóban, vegyen a Volán lánctalpast, azzal szállítccsa a jónépet!
"évekig nem csinálnak semmit, azt akkó évkig nem jár a vonat hő'-avagy a tízmillió építőmérnök országa bemutatkozik, azt tudtam, hogy mindenki ért a focihoz meg az oktatáshoz, de ez az új szakképzettséget még szokom.
Az országban tízmillióan laknak, ebből hárommillió a fővárosban és környékén, de épíccsünk má' pár vasúti korridort ott is, ahol napi 200 utas lenne irányonként, ilyen a szeged-Pécs is, ahol napi 6-7 busz közlekedik és alig van végigutazó, de kit érdekel, ha lenne végig vonat pár száz milliárdért, akkor akár napi 300 utas is lenne!!!
A jegyárak mindenütt magasak mindenkinek, igaz, hogy hét éve nem emelték, és van rengeteg kedvezmény is, de viszonylag magasak a jegyárak.
Foglaljuk össze:
Járjon mindenhová mindenhonnan ingyen (vagy legfeljebb pár forintért) Railjet vonat, ami maximum 7-8 éves és a felújítások is készüljenek el pár nap alatt, és senkit se érdekel hogyan meg, mennyiből. és aki szerint ez irreális az csak büdös állami hivatalnok, akinek van sofőröskocsikája (ezt nem te írtad kérdező, csak hozzád hasonlóan demagóg proller kollégád)
"tehát ha szélvihar leszaggatja a felső vezetéket meg fák dőlnek a sínre, akkor is a MÁV a hülye világos..."
Leszögezem, (még) elkötelezett vasutaskét szólok hozzá:
Ilyen ma pont nem történt. Mégis lehidalt a rendszer tényleg pár centi hótól.
Lehet védeni a mundér becsületét (amikor kell, én is megteszem) de a mai alkotás tragédia volt!
A rendszer lehalt egy késve befejezett váltókarbantartásról (Nyugatiban) majd indult az összes, emberhiányra visszavezethető hiba: nem voltak takarítva a váltók (nem volt aki takarítsa) el is szakították Nyugatiban a vonóvezetéket. Nem álltak be a vonali váltók (takarítás hiánya) nem működtek a váltófűtő-berendezések (karbantartás hiánya) és még sorolhatnánk.
Ezek alapvető, elkerülhető esetek!! Normál esetben fagyveszélyes időszakban +5-6 fok környékén be kellene kapcsolni a váltófűtést, ezzel akadályozva, hogy a később lehulló hópelyhek megmaradjanak, és összeálljanak az érintett alkatrészekben. Normál esetben fel sem merülhetne az igény a fűtött váltó kézi takarítására!!! (Najó, szibériai hófúvás esetén, de akkor kb már mindegy.)
Azért ez még belsősként is elkeserítő, hogy ennyire elkerülhető okok miatt hal le a rendszer, és viszik a jó hírnevét a vasútnak az utasok...
Ez nem az a szitu volt, amikor railjetet vár a parasztja Füzesgyarmatra.
Ez az a szitu volt, amikor szimplán el akart jutni A-ból B-be, és erre is képtelen volt a vasút.
És mi lett volna, ha ezrével dőlnek a fák, szakadnak a vezetékek ahogy mondtad...?
3-as! Nem tudom feltűnt-e, hogy egy szót nem szóltam a mai (tagnapi) napról.
Csak ha végigolvasod a kérdést elég egyértelmű, hogy itt most nem erről van szó, a mi "okos" kérdezőnk ilyeneken van fennakadva, hogy "miérnemjáravonatSzegdmegpécsközt" amikor bárki, akinek józan esze van, az ránéz a térképre és látja, hogy azért mert százmilliárdos beruházás kéne, hogy építsenek egy vasútvonalat, és ha elkészülne, akkor is legfeljebb napi ilyen 3-400 utas használná csak, elvégre még a mostani Szeged-Pécs buszokon is főleg csak az egyetemisták jelentik pénteken és vasárnap a fő utazóközönséget. Ki az aki azon problémázik, hogy ennek a "tömegnek" nincs vonat?
Ha már itt tartunk, ha van vonat, akkor a MÁV az szar, az büdös az késik. Szegd-Pécs közt nincs vonat, van busz kétóránként, de most a kérdező már vonatot akar. Hacsak vonat volna komoly összegben fogadnék, hogy kiírná a kérdést, hogy "miért nem jár busz a szar vonat helyett Szeged és Pécs közt?"
Érted már a problémát? A kérdező csak a szokásos jó öreg "mindenszar" jegyében írta ki a kérdést, és képes meglepődni azon, hogy Magyarországnak Budapest a közlekedési centruma, amikor mindig is az volt, komoly vasúti vagy épp közúti forgalom sosem volt, ami elkerülte volna Budapestet, és ez nem azért van, mert ilyen szar a magyar közlekedés, hanem mert nincs rá szükség. Személyforgalom ilyen irányban érdemben alig van, a teherárunak meg aztán édes mindegy, hogy most hány órán át zötyög.
DE és itt a DE, jó kis demagóg prolijóskáknak szóló kérdéseket lehet kiírni, amiben szidjuk a MÁV-ot mindenért, a volánt mindenért és úgy általában Magyarországot mindenért.
Kedves második!
Pont hogy az ilyen esetekre gondoltam, mint a mostani, hogy pár centi hótól megbénult a közlekedés. Ha hóvihar van mínusz 15-20 fokkal, és több méteres hóakadály keletkezik, vagy durvább árvíz van, és hasonlók, akkor még érthető, hogy gondok lesznek, de olyan esetekben is előfordul, ami igencsak messze van a rendkívüli állapottól, sőt teljesen szokványos időjárásnak mondható (ezt elismerem, hogy fogalmazhattam volna kicsit pontosabban).
Amúgy azért merült fel az, hogy nem csináltak sok helyen összeköttetéseket, mert a határváltozások előtt volt (az úgynevezett vasúti körgyűrű), és így lehet, hogy sok esetben könnyebbséget jelentene (lehet, hogy Szeged-Pécs rossz példa volt, éppen az jutott eszembe, nem tudtam, hogy van buszjárat).
Amúgy tényleg gyakori, hogy belekezdenek valamilyen felújításba/karbantartási munkálatokba, és rövid időn belül félbehagyják, majd viszonylag hosszú idő telik el, amíg folytatják (ne adj' Isten akár évekbe), viszont így arra az időre teljesen felborul a menetrend. Ezzel viszont azoknak okoznak akár évekre kellemetlenséget, akik tömegközlekedéssel járnak dolgozni. Lehetne azt mondani, hogy akkor miért nem költöznek máshová, de nem mindenki engedheti meg magának, hogy teszem azt, a megyeszékhelyre költöttön, mert esetleg túl drága lenne ott lakást bérelni, és nem mindenki bírná ki, hogy munkásszállón lakik több vadidegennel együtt egy szobában, és évente néhány alkalommal ha látja a családját.
Az emberhiány tényleg egy fontos tényező lehet, de az nem csak amiatt lehet, hogy nem találnak olyat, aki megfelelő lenne, hanem az is egy kiváltó ok lehet sok esetben, hogy nem is akarnak felvenni több embert (bár ez csak az én magánvéleményem). Amúgy tényleg nem éppen szerencsés, hogy túlzottan Budapest-központú az ország, és a többi országrészre sokkal kevesebb beruházás jut (azért is érdekes, hogy munkaerő-hiány van, mert az ország nagy részén inkább az tapasztalható, hogy nincs munkalehetőség, de ez is az én magánvéleményem)
„az csak büdös állami hivatalnok, akinek van sofőröskocsikája”
Lízingel a MÁV a vezetőknek Volkswagen Arteonokat vagy sem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!