Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért késik ilyen sokat a máv?

Miért késik ilyen sokat a máv?

Figyelt kérdés

Olyanok írjanak már, akik közelebbi forrásokból ismernek információkat!

Tehát leesik reggelre még csak 1-3 centi vastag hó. Már is 2<= óra késések röpködnek a mávnál. Nem nagyon értem, hogy ennyi hó hogy tudja így tönkre vágni a közlekedést?

Az összes hírportálon a nehézkes váltókezelésre fogták, de akkor miért nincsenek a váltók úgy kialakítva, hogy pár centi hó ne essen nekik rosszul? Ehhez nem értek annyira, de még romániában se késnek ennyit a vonatok ilyen időjárás mellett. Ausztriában mintha nem is esne a hó úgy hasít az öbb. Miért csak nálunk ilyen szutyok a vonat közlekedés? És akkor én a jegyért miért nem fizetek annyit amennyit éppen jólesik? Az volna igazságos, ha lenne ilyen "időjárási kedvezmény", hogyha fúj egy kicsit a szél és mondjuk késik 1 órát a vonat, akkor jár 50%os jegy vagy valami.

Valaki tud erről bővebbet mondani?



2019. dec. 2. 19:31
 1/8 anonim ***** válasza:
23%
Pénz.
2019. dec. 2. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
94%
Ha 30 percet késik a pótjegyes vonat, 25%, 120 perc után 50% visszajár. Szóval van ilyen "kedvezmény", csak utólag kell kérni. Ja, de csak akkor jár, ha a kifizetendő összeg 1000 Ft felett van. Jártam már úgy, hogy 40 perc késésért nem kaptam meg a kártérítést, bár elismerték, hogy jogosan kérem, emiatt nem fizettek.
2019. dec. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
A MÁV dolgozóinak fizetés helyett nevetséges alamizsnával szúrják ki a szemét. Ez azt eredményezi, hogy aki tud, lelép a cégtől oda, ahol kap annyi pénzt, amennyiből meg tud élni. Emiatt hatalmas a munkaerőhiány, ez az egyik ok. A másik ebből következik: aki ott van, az tudja, hogy nem rúghatják ki, mert úgysem találnak olyan balekot, akit felvehetnének a helyére. Ezzel sok MÁV-alkalmazott visszaél, és szarik bele a munkájába. Valahol persze őket is meg lehet érteni: úgy dolgoznak, ahogy fizetik őket. Sztrájk nincs, mert a szakszervezeti vezetőknek csúszópénzekkel be van fogva a szájuk.
2019. dec. 2. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Érdekes, hogy bár az ország északi felén volt inkább havazás (beleértve a Dunántúl északi felét is), a 80-as vonalon mégis alig késtek a vonatok.

Egy váltó kitakarítása miatt ilyen kisebb hónál egyébként se nagyon reális 10 percnél több késés.

Én se értettem tegnap ezeket a hatalmas késéseket, én amúgy vasutas vagyok, és semmi reális okot nem tudok elképzelni. Errefelé csak akkor szokott komolyabb késés lenni hó miatt, ha a szél hótorlaszokat épít, amiket nem tudnak áttörni a vonatok, és várni kell a hótoló mozdonyokra.

2019. dec. 3. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
#4 Egyszer egy névtelenül nyilatkozó vasutastól olvastam, hogy a havazás önmagában még nem okoz túl nagy gondot a vasútnak. Akkor szokott megindulni az őskáosz, amikor a nagyeszű fejesek által a "rendkívüli időjárásra" kigondolt terveket életbe léptetik.
2019. dec. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 MolotovPunk ***** válasza:
100%
Nem feltétlenül kell mindig hó.Hó nélkül is gyakran késnek a vonatok.Elővárosi részeken is.Csak a vezetők keresnek nagy pénzeket.Az egyszerű dolgozók alamizsnáért dolgoznak.Nem véletlenül van munkaerőhiány a Mávnál is.Meg lehet nézni,hogy Ausztriában milyen vasútpályák vannak és milyen mozdonyok,vonatok mászkálnak,vagy hogy mennyit keres egy osztrák vasutas.Valahogy ott nem jellemző a késés.
2019. dec. 5. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

mindenki csak a fizetéseket hozza fel.

az csak egyik a sok ok közül


Nagyon sokan nem a pénz miatt mondtunk fel.

Van aki kevesebbért ment el dolgozni mint amit a vasúton keresett.

A munkaidőbeosztás, a vezetőség felöl érkező ba.ogatás, az olyan elvárások aminek lehetetlen megfelelni (pél egy mozdonyvezető le van tolva ha késik a vonattal, de akkor is ha gyorsan ment. Tehát lassan kellene a késést behoznia???), a kollégák közötti állandó széthúzás, az ellenségeskedés.


Vannak akik fizetnek azért, hogy jó szolgálatokat kapjanak, ne kelljen sokat menni, vagy ne kelljen éjszakázni.

Mások akik nem fizetnek eleget megkapják a szarabb szolgálatokat. Nekik elegük lesz, felmondanak, akkor már a seggnyalóknak is többet kell dolgozni, úgyhogy kiéleződik az ellenségeskedés, a harc a jó pozíciókért. Néha még egy-egy pofon is elcsattan.

Persze a vezetőség ez ellen nem tesz semmit.


Mondjátok a pénzt... egy olyan faszi aki a beosztásokat készíti kap mondjuk 250-300-az kézbe. És még 200-at összeharácsol a fentiekből adódóan, plusz a pálnikáját, sörét fizetik neki minden nap.

És nem elég neki!

Az ilyennek akkor sem elég ha 2 millát keresne hetente.


És még sorolhatnám....

2019. dec. 6. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem is kell hónak esnie ahhoz, hogy simán legyenek 30-60 perces késések. Magyarázat nincs, bocsánatkérés nincs, de azért én fizessek ugyanúgy. :D
2019. dec. 20. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!