Megérdemlik a nyugdíjasok, hogy ingyen tömegközlekedhetnek?
Nem érdem kérdése, gazdasági megfontolás tárgya.
-jóval ritkábban használják a tömegközlekedést mint a diákok-dolgozók
-leteszik a saját járműveiket
-bevásárolnak, unokáért mennek, orvoshoz mennek önállóan, rokonokat látogatnak önerőből nem a dolgozó gyerekeiknek kell erről is gondoskodni
Ezek mind pénzben mérhető előnyök a társadalom számára.
Ez a nyuggerezős fajta kérdés, csak cukorpapírba csomagolva.
Ha fizetniük kellene, akkor is ott lennének csúcsidőben. Miért? Úgyis ráér egész nap. Hát nem!
Ha orvoshoz kell mennie, akkor ha nem ül ott már 8 órakor, sorra sem kerül a szakorvosi rendelőben. Piacra, ha csúcsidőn kívül indul, már csak a maradék marad.
Amit egy fiatalabb lezavar egy óra alatt, nekik gyakran háromszor annyi idő kell.
A szabályozás egyébként nem nyugdíjassághoz kötött, hanem a 65. életév betöltéséhez. És külföldiek is megkapják, ha itt tartózkodnak.
A magas korhatár ellenére is sokan még dolgoznak idősebben is, mert vagy kevés a nyugdíj, vagy hozzászoktak, hogy rendszeres időbeosztás szerint élnek, még dolguk van.
Sok embert a tétlenség öl meg. Veszteségként éli meg a nyugdíjazást, nem tud mit kezdeni magával.
a nyugdíjasok ingyenes utazási kedvezménye(és más egyébb nekik adott kedvezmények)a szoci rendszerből ránk maradt intézmény, amit eddig egy kormány sem mert megnyírbálni.
Egy piaci alapú társadalomban nem reális ez a fajta megkülönböztetésen alapuló ingyennesség.
Inkább szociális alapon kéne adni a kedvezményeket nem kor alapján.
Egy piaci alapon müködő rendszerben az a reális ha mindenki kifizeti azt a szolgáltatást amit igénybe vesz...
Aki szociálisan rászorul(önhibáján kivül) azokat kell támogatni.
5-ös!
Olvasgass! Sok más országban is van hasonló. Ott sem Horn, sem kommunista befolyás nem volt.
Hatos,pont, hogy nagyon kevés helyen van teljes ingyenesség. Ezt mutatja a linkelt cikk is. 50 százalekos kedvezmény az sokfelé van és az indokolható is, mert nyugdíjba lèpéssel hol jobbsn, hol kevésbe csökken az emberek jövedelme, mobilitasi igényeik viszont átalakulnak, de nem feltetlen csökkennek.
De a teljes ingyenesség pazarló és komoly probléma az átláthatatlansága is, hiszen még csak regisztraciós jegy sem kell itthon - így meg mlndja meg bárki is, hanyan használják a rendszert, mennyibe is kerül az egész a társadalomnak.
Tuti, hogy lehetne ezt értelmesebben csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!