Az 59-es villamost elengednénk a Süveg utcánál fék nélkül a Déli udvarnál, mennyi lenne a sebessége? Eljutna egyáltalán odáig?
A hajtáslánc és a pálya vonalvezetése bekorlátozná. A motorok áttételezése olyan, hogy bizonyos sebesség fölé nem tudna gyorsulni. Teli gáz nem értelmezhető egy villamosnál, de az egyenáramú motorok vonóereje a fordulatszám emelkedésével drasztikusan csökken a forgorészben indukálódó feszültség miatt. Ha a tervezett sebessége maximum 70 egy Tatra villamosnak, akkor 90-100 -nál többet lejtőn lefelé sem tudna. A pálya volnalvezetése sem alkalmas erre. Az Apor vilmos tér előtti kanyart már kiegyenesítené, de ha azt nem, akkor a Böszörményi útit már biztosan.
Gyakorlati példa már volt hasonló:
TIzenöt éve Csömörről éjszaka elszabadult két sínekkel megrakott pőrekocsi. Leakasztották a mozdonyról, a kereket kiékelni meg elfelejtették, saját fékje nem volt a kocsinak. Mivel itt tényleg csak a kerekek és a csapágyak súrlódását kellett legyőzni, Olonatelep környékén már 140-170 km/h körül száguldott szakértők szerint. Féksarukkal próbálták megfogni több helyen, esélyük sem volt, átugrotta. A rendőrök annyit tehettek, hogy minden kereszteződést lezártak. Az Örsön már csak 70 körül gurulgatott, az Albertirsai út Fogarasi-Mexikói-Kerepesi út kereszteződési kanyart így sem tudta bevenni, megbillent, kisiklott, és a több tonna sínrakománynak köszönhetően lebontotta a fél Baumgartner Renault szalont. A kocsi két utasa túlélte. (nem értem miért nem ugrottak le azonnal, egy bokatörés csak egyszerűbb mint az, ami sérülésük végül lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!