Vasúti közlekedés esetén mi a különbség a kiépítési és tervezési sebesség között?
Figyelt kérdés
#vasút-közlekedés-sebesség
2019. okt. 6. 12:12
1/3 anonim válasza:
Szerintem a tervezési a jáműre vonatkozik a kiépítése pedig a pályára
2/3 anonim válasza:
A 100-as vasútvonal kiépítési sebessége 160 km/h, vagyis ha minden egyéb feltétel teljesülne, akkor ennyivel mehetnének rajta a vonatok. A tervezési sebessége viszont 120 km/h, mert a biztosítóberendezés nem teszi lehetővé, hogy ennél gyorsabban menjenek rajta. (És ezzel lehet tervezni, ha mondjuk menetrendet csinál valaki).
3/3 anonim válasza:
A tervezési, amennyire tervezték, a kiépítési, amennyire ki is építették.
#2
A 120km/h a 100-as vonalon az üzemi sebesség, nem tervezési, esetleg még a kivitelezésinek tekinthetjük a 120-at és tervezésinek a 160-at.
Az, hogy nem 160-al mennek, az a tervezési és az üzemi/kivitelezései sebesség eltérése, ami az ETCS L2 hiánya miatt nincs elérve.
Nem értelmezhető e tekintetben, hogy "csak" a biztosító berendezés hiányzik, mivel az ugyanúgy/egyenrangúan része a magasabb pályasebesség műszaki tartalmának, mintha az alépítmény lenne rossz. (bár szinte biztos, hogy az sem 160-as már ott sem ahol meg lett csinálva), így a kiépítési sebesség 120 és nem 160. A Projekt lényegében félkész állapotban van használva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!