Kitől származik a pl flirt típusú vonat megtervezése?
Mégis milyen megfontolásból nincs rajta egy lehúzható ablak se? Mielőtt, ha valaki a klímát emlegetné van hogy nem működik, vagy valami baja van, lehet a belső levegőt keringeti és nagyon büdös tud rajta lenni. Persze a mozdonyvezető fülkében van nyitható ablak. Az is negatívum, hogy mindössze egy wc van az egészen és ha az elromlik, akkor annyi se. Vajon az emeletes vonatokat is hasonlóan rosszul fogják megkonstruálni?
Vannak régi vonatok, ahol ki van írva hogy a klíma csak csukott ablaknál működik rendesen. Jobb lenne ha az újabbakat is úgy terveznék, hogy kalkulálnak azzal, hogy nem biztos, hogy a klíma mindig tökéletesen működik, vagy lehet az utasok a bűz miatt szellőztetnének menet közben is!
1. A modern vasúti kocsikat úgy tervezik, hogy a klíma folyamatos működőképessége tervezési alapfeltétel. Tehát nem is gondolnak arra, hogy a klíma huzamosabb ideig működésképtelen lesz.
2. A vonatok ablakai bizonyos mértékben a kocsitest merevítésében is szerepet játszhatnak ily módon, ezért némileg csökkenthető a vázszerkezet anyagigénye, tömege, így az energiafogyasztás is.
3. A vonat körüli kedvezőbb áramlasi viszonyok is kedvezőbb fogyasztást eredményeznek, neked meg áttételesen jobb és/vagy olcsóbb szolgáltatást.
4. A mosdók számáról a megrendelő dönt. A tervezők megtervezik ugyanezt a kocsit akár wc nelkül vagy 3-4 mosdóval is. A KISS-eken egy egységben több mosdó is lesz.
Megjegyzem, ha a klíma nem működik, az nem a gyártó, tervezö cég hibája, hanem az üzemeltetőé.
Hidd el, hogyha mondjuk a csepeli hévre vagy hasonló bonyolult viszonylatra szállítanák, akkor kihagyható lenne a WC.
Persze, biztos van egy főtervezője a típusnak, de egészen biztos nem egy ember tervezte. Ha meg egy korábbi típusra épül, akkor pláne.
A FLIRT eleve nem arra van kitalálva, hogy 2 órás utakat tegyenek meg vele, ezek elővárosi vonatok. Az a MÁV-START szegénységi bizonyítványa, hogy csak és kizárólag ilyen vonatokat szerzett be az elmúlt 10-15 évben és távolsági viszonylatokra és ezeket rakja parasztvakításnak (meg azért, mert egyre kevesebb üzemképes mozdony és kocsi van). A Balaton északi partján is hasonló figyelhető meg a Desirokkal kapcsolatban. A tendencia nem látszik változni, egyelőre nem is várható más vasúti kocsik beszerzése, csak az emeletes KISS, ami szintén elővárosi, de borítékolható, hogy a MÁV-START a világ végére is elküldi őket távolsági forgalomba.
A nem nyitható ablakok pedig nagyon jók. Egyrészt a sok IQ-vitéznek nem az az első dolga, hogy ki*****a az ablakot a klimatizált vonaton, mert úgy gondolja, hogy az jó. Másrészt a MÁV-START-ra is nagyobb nyomást helyez, mivel ha elromlik a klíma, akkor nem lehet még fél évig úgy járatni a vonatot (ahogy szokták ők meg a BKK szolgáltatói is), hanem meg kell javítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!