Szerintetek mennyire gyakori lehet a vonattal való ütközéses/gázolásos baleseteknél, hogy az illető Budapesten szocializálódott, ahol a síneken villamosok döcögnek lassan, szintbeli nagyvasúti átjárók pedig alig vannak?
Ha egy ilyen ember pl. vidéken egy vasúti pályát lát, szerintem könnyen előfordulhat, hogy hirtelen villamospályának nézi, és nem számít egy 80-100-120-szal közeledő szerelvényre.
Ide tartozik, hogy míg a villamosok gyakorlatilag mindig jobbra tartanak (mondjuk pl. a végállomások kivételével, de ott csak lassan hajtanak), addig nem egy vasútvonalon pl. balra tartás van (Kelenföld-Déli, HÉV-ek stb.), vagy pl. a két vágány más-más vasútvonalhoz tartozik, és ekként is használják (pl. Szfvár-Szabadbattyán). Vagy pl. egyvágányú pálya kétvágányú állomásain fő- és mellékvágány van. (Sokan el sem képzelik, hogy a vonat nem a jobbra tartás szerint fog a vágányra érkezni. Ezek általában valamiért mindig fiatalok.) Okos ember persze előre körülnéz mindkét irányba, de nem mindenki okos mindig.
?
Budapest...
én a hülye kis vidéki a pesti úton megálltam, kiraktam az indexet balra...szembe sávban megáll és villog egy előzékeny sofőr, hogy enged, kanyarodjak...nézek rá...látom kezd ideges lenni (dudál-villog)...én meg csak állok ott és várom, hogy a párhuzamosan közlekedő villamos továbbálljon, mert nem akarok matrica lenni...az előzékeny autósnak elég sok idő volt még rájött, hogy a villamos elhaladására várok és nem vak vagyok, aki nem látja, hogy megállt a szembesáv és engednének kanyarodni ;)....
másik alkalom....HÉV éktelen visítása (fékez) és valami ű hang....frászt hozta rám....nézem, a hülye bringás bringás sisakban pirosnál kerékpározik át a HÉV síneken...mert ugye a sisak megvédi a hévtől...
szóval lehet valami az elméletedben
Nem hiszem, hogy bármilyen összefüggés lenne.
Nem budapesti srácok járnak le vidékre a sínek között sétálni, többségük a közelben nél, és a síneken akarja lerövidíteni az utat, és vannak a szándékos öngyilkosok.
Nem napi szinten vannak ilyen balesetek szerebcsére.
A mellékvonalakon meg sok helyen 50 km/h sebességgel zötykölődnek a vonatok, mégis vannak ott is tragédiák, holott semmivel nem volt gyorsabb a szerelvlny, mint egy nagyvárosban közlekedő villamos, és még a mérete is kb akkora (motorvonat 1-2 kocsival).
Tehát semmi összefüggés nincs a szocializációval, sőt mostanság már kevesebb a sínek között közlekedő, egyszerüen azért mert kevesebben járnak gyalog hosszú távra, étizedekkel ezelött azbsem volt rutka, másik településre gyalogoltak át a sínek között.
A mai fiatalok értik vajon mi van a szavak mögött?
"Hosszú vonat síneken kóboroltam tovább.
Időm kevés, mégis hajt valami hozzád"
1. A villamosok is pont elég gyorsak ahhoz, hogy komoly kárt tegyenek az emberben, ergo aki Budapesten szocializálódik ÉS van életösztöne, az minden vasúti sín láttán körül fog nézni, legyen az közúti vasút vagy nagyvasút.
2. A nagyvasúti pálya még városi környezetben is markánsan elüt a villamospályáktól - hát még egy kevésbé zsúfolt vidéki környezetben . Kisebb-nagyobb töltésen halad, zúzottkő az ágyazat, jól látható oszlopok szegélyezik (ahol van felsővezeték) és éktelen zajjal érkezik rajta a vonat.
3. A vasúti átjárók igen látványosan ki vannak táblázva illetve kerengők terelik a gyalogosokat. Nehéz nem észrevenni a különbséget.
Semennyire. Budapesten is a tanulók fejébe verik, hogy a vasúti átjárót fokozott óvatossággal kell megközelíteni, És az ilyen ezer éve elhagyatott iparvágányokon is körül kell nézni, különben megbuksz a forgalmi vizsgán.
A vasúti átjáróknál (főleg ahol ilyen "nagy" a pályasebesség), szinte mindenhol van sorompó vagy legalább fénysorompó. Aki pedig a lecsapódó sorompót és a pirosan villogó fénysorompót figyelmen kívül hagyja, az szimplán idióta, szocializációtól függetlenül.
"szintbeli nagyvasúti átjárók pedig alig vannak"
Bár így lenne. Csak a kerületemben van 4 db, amik csúcsidőben rendszeresen megbénítják a fél kerület forgalmát.
Az is vicces, hogy felhozod a balra tartást, majd írsz két budapesti példát rá.
A kérdés úgy merült fel, hogy kedves ismerősömmel mentünk át a kelenföldi Bocskai út végén lévő gyalogos vasúti átjárón, majd átkelés közben-után megkérdezi tőlem, itt melyik villamos közlekedik. (Ő is budapesti, belvárosi, ám valahogy sosem járt arra, a városrész térképe sem volt még igazán a fejében.)
Amikor mondtam, hogy ez a Délibe menő vasút, teljesen elborzadt, hogy ő meg csak talán 100-100 (lehet 200-200) méterre nézhetett szét, pedig az a szokása, hogy amikor vasutat keresztez, és fél vagy akár egy kilométerre meglát egy vonatot, inkább kivárja, amíg elmegy.
Szerintem erre gondolt a kérdező:
Az ismerősöd egyszerűen el van varázsolva. Mentségére legyen mondva, hogy itt nincs semmiféle sorompó, fénysorompó. De az épeszű emberek alaposan körülnéznek mielőtt vasúti átjáróra lépnek, attól függetlenül, hogy melyik városban nőttek fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!