Miért kötelező a bukósisak?
#9 Ott kellene kezdeni, hogy a fejekben kiiktatni a felelőtlen magatartásokat, szabálytalanságra törekvést, a körültekintő közlekedést, mind autós-motoros esetében. Mert míg ennyi felelőtlen-közveszélyes őrültnek van jogosítványa, akkor nem a bukósisakon fog kizárólag múlni az élet.
Én gyerek-kamasz koromban nem volt kötelező a bukósisak kismotoron, mégis biztonságosan tudtam motorozni, és mások is. Csomó motoros, robogós baleset nem a motoros hibájából lesz.
Egyébként ha vki komolyan balesetezik nem csak a fej sérülhet meg, hanem bármi más. Kéz, láb, medence, hát. Ha úgy esik a hátán vki, örökre nyomorék lesz, de ha a lábát, kezét veszti el, akkor is. Akkor kötelező tehetnék a láb-kar, nyak, hát vődőt is.
Én sztem a kis kategóriájú motoroknál nem lenne indokolt a kötelező bukósisak védelme.
Amikor te gyerek voltál (feltételezem jó régen lehetett) kb. 1%-a volt a forgalom a mainak. Üres úton nem nagy kunszt "biztonságosan, baleset nélkül" közlekedni.
A KRESZ és a bukósisak használata pontosan az, amiről beszélsz, csupán egy kis lépése, mert ennyit fogadott el a társadalom belőle.
Igen, valóban, én személy szerint kötelezővé tenném nem csak a bukósisak, hanem a védőruházat használatát is (ahogy egyébként vizsgán már most is kötelező, érthetetlen, hogy miért csak ott).
Az meg teljesen mindegy, hogy milyen motoron ülsz, a kis szimón ülő motoros pont ugyan akkorát esik, mint a gixeren ülő, mikor a piros lámpánál állva telibeveri a platós IFA vagy nem adják meg neki a jobbkezet. Semmi jelentősége, hogy milyen motoron ül az ember ilyen szempontból, ha tetszik ha nem.
Itt nem az "idióta tagok" védelméről van szó.
Bárki kerülhet balesetbe, nekem senki ne mondja, hogy még életében nem perecelt egyet akár csak az utcán sétálva, megbotolva valamiben. Motornál főként figyelned kell mindenkire, mert sokkal jobban eléd jönnek az autósok, gyalogosok.
Nem mellesleg legtöbb ismerősömet kisebb motoron, robogón érte baleset, esetek többségében elsőbbség meg nem adása miatt vétlenül. Volt akinek csak a motor lett totálkár, volt aki belehalt.
Amúgy azt látom, hogy sokkal komolyabban veszik az emberek a védelmet manapság. Régen simán rövidgatya-pólóban láttam sportmotoron embereket, manapság kisebb motorhoz is felvesznek egy protektoros kesztyűt, bőrkabátot, térdvédőt is a sisak mellett.
8-as válaszolónak üzenem, hogy kis sebességen is meg lehet halni.
Egy barátom feje két lépésre tőlem loccsant szét a betonon.
Bringával kb. 15 km/h sebességről esett el. Azonnal meghalt.
Én nem várok el senkitől semmiit, azon kívül, hogy ne őrült módon közlekedjen a szabályokat fittyet hányva. Én fiatal vagyok szóval 25 éve kezdtem motorozni, akkor is volt forgalom.
Épp a bicajos pl, vagy a gyalogos gázolások mutatják, hogy érdemben nem kivéthető a sérülés, ahogy biciklin is elüthetnek úgy, hogy belehalsz ha sisak volt rajtad, ha nem. Ugyan úgy motoron is meghalhatsz könnyű szerrel, hiába van sisak.
Én sosem vetem egyik autós szemére, hogy ha életveszélyesen, szabálytalankodva, száguldozva vezet és fának rohan, vagy elüt egy vétlent akkor elvárja hogy az állam segítsen.
Csak azt akartam kifejteni, ahogy sok ázsiai, vagy európai országban kis teljesítményű és valóban segédmotorként használt motorokra nem tartom indokoltnak a kötelező bukót.
25 éve is kötelező volt a bukósisak smkp-n.
Azokan az ázsiai országokban nézd meg a motoros baleset és halálozási statisztkákat mielőtt ostobaságokat beszélsz.
Mellelsleg a kerékpárosokon nem olyan bukósisak van, mint egy motoroson. Igenis rengeteget véd már egy olcsó bukósisak is! ez tény, hiába próbálsz félrebeszélni.
Lakott területen kívül volt, szóval még az is logikus szabály volt, mint most, 20km sebességgel tötymörgő nyugdíjas kötelezve van a sisakra, de ha elektromos biciklivel megy 40el,arra nem kell. Totál baromság.
Baleseti mutatókkal jössz, nézd meg mennyi autós hal meg, pedig az sokkal biztonságosabb.
"20km sebességgel tötymörgő nyugdíjas kötelezve van a sisakra"
El vagy te tévedve. A 20 km-rel tötymörgő nyugdíjas pont ugyanúgy zúzza szét a fejét, ha egy 20-szal tötymörgő autós fellöki. Csak míg a 20-szal tötymörgő autósnak ettől nem lesz baja, mert védi a kasztni, addig a biciklis / robogós / motoros rommá zúzza az arcát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!