Mi alapján érdemes oktatót választani B kategóriás jogsinál? Dízel, vagy benzin? Autó márkája, típusa? Női oktatóhoz érdemesebb menni ha türelmesebb oktatót szeretnék?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olyan autót érdemes választanod amit jó eséllyel később vezetni fogsz. Nálunk senkinek nincs dízel autója a családban és nem is lesz, így benzinesen tanultam.
Autó márka dettó.
Női oktatók meg idegbeteg hisztériák. Nincsenek is sokan, de 4-et ismerek, egyhez jártam, de inkább váltottam férfire.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha benzines autóval megtanulsz elindulni,akkor a dízellel simán menni fog.Ezt vedd figyelembe,mert fordítva a forgalomban sokszor lefulladhat a benzines nálad.
Tehát benzines a jó választás kezdőnek.
A téli hideg indításkor izzítani kell a dízelnél,de ezt könnyebb megtanulni,mint elindulni a benzinessel.
A másik ok az automata,vagy manuális váltó.
Én ebben a manuálissal való tanulást ajánlom.
Egy nagy oka van ennek is.
Oktatóval a manuálist is megtanulod vezetni az órák alatt,mert nehezebb vezetni mint az automatát.
Ha automatán tanulsz ,akkor csak később is ezt vezetheted majd,mert a másikra nem érvényes a jogsid,de így mindkettőre és nem kell újból vezetésből vizsgázni ennek minden költségével,ha mégis manuális váltós autód lesz.
Az oktatókban is van férfi és nő is agresszív idióta is és higgadt is.Nem a neme határozza meg inkább,ha nem a mentalitása,jelenlegi idegállapota.
Ha valami gondod van bármelyikkel is,akkor simán válthatsz oktatót bármikor.
A lényeg inkább az,hogy benzines és manuális váltós autóval tanulj meg vezetni,mert akkor későbbiekben a másik kettővel is simán menni fog.
A márkája és típusa nem oszt nem szoroz,mert a későbbiekben is több,más fajta autó is lesz,amit vezetsz majd.Azoknál sem hinném,hogy azt fogod mondani ,hogy én x autón ,x típusún tanultam és csak azt vagyok hajlandó vezetni.Ilyen alapon én is végig tanulhattam volna vezetni az összes autó arzenált,ami csak létezik.Ugye szerinted is ez lehetetlen?
Én 120-as Skodán tanulta,vizsgáztam és ezen jól is ment, és mégsem azon agyaltam,hogy csak 120-as Skodát vehetek és vezethetek egész életemben.
Ha ezen a kettőn,amit ajánlottam megtanulsz vezetni és rutinos leszel,akkor az autó váltás sem fog gondot okozni.
Az elején lesznek csak aprócska zökkenők,mert egy bizonyos autón tanultál,vizsgáztál,de az életben másikon fogsz vezetni és rutintalan is vagy még.
Az jó autó is olyan ,mint a jó munkahely.
Hiába szereted és még jő is,de ha találsz egy másik jobbat,kényelmesebbet,és anyagilag is jobban jársz,akkor érdemes lecserélni,váltani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha van autó a családban, meg aki hajlandó tanítgatni egy kicsit, akkor a választás lényege nem annyira a tanulás, hanem a levizsgázás.
Ha rendes oktatót találsz, akiről jókat hallani, akkor az úgyis meg fog tanítani a forgalomban való közlekedésre, egy adott autó kezelését meg később is megmutatja pl. egy családtag. De a lényeg a forgalomban való részvétel megtanulása, ez meg nem függ autótípustól.
Vizsgán átmenni akkor könnyebb, ha kisebb autón tanulsz, mert könnyebb vele manőverezni.
Dízellel nehezebben fulladsz le, egy szarvashibával kevesebb lehetőség.
Automata váltóval nem fogsz melléváltani vizsgán. A saját kézi váltóssal majd biztos egy párszor előfordul, de azért nem kell befizetni egy rahedli pénzt a pótvizsgára.
Én 17 éves hülyegyerekként egy 30 körüli csinos nőnél tanultam, aki egyébként tényleg jól is oktatott (csak az elején néha éreztem a merev nézéséből, hogy legszívesebben kilökne a kocsiból és visszatolatna a nyakamra, de visszafogja magát), a lényeg, hogy a csinos nőnek imponálni akartak a középkorú férfi vizsgabiztosok, és így minden nála tanuló ismerősöm elsőre átment. Még én is, pedig egy közmondásosan rosszindulatú emberevő volt a vizsgabiztos, aki 5 közül legfeljebb 1-et engedett át.
Na persze, ez nyilván nem minden nő esetén van így, tehát csak akkor ér valamit a dolog, ha tényleg jó oktató is az a nő, nem csak csinos.
30 év alatt egy balesetem volt, az se az én hibámból, meg párszázat a jó reflexem miatt kerültem el.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Mindenféleképp oktatót érdemes választani nem autót. Olyanhoz menj akiről jókat mondanak, ismerősök ajánlanak, még ha több időt is kell rá várni megéri.
Én egy dízeles Ford Focuson tanultam vezetni. Nem a legkisebb autó, de legalább nehezebb volt lefullasztani. (Itthon benzines kocsink van, kb 2-3 alkalom után át lehet szokni, csak a pedálokra kell ráérezni, hogy mit mennyire nyomsz)
Az oktatóm meg egy 50 körüli pali volt.
Arra érdemes leginkább figyelni, hogy ne automata legyen a kocsi, mondjuk ahol én tanultam vezetni vidéken nem is tudok róla, hogy lett volna aki automatán oktat.
Női oktató is egy volt/van a városban. Egy ismerősömmel kb egyszerre kezdtünk vezetni, ő kb egy hónappal korábban és a nőhöz járt (amúgy mindketten nők vagyunk, és az ismerősöm vagy 15 évvel idősebb, tehát javában felnőtt nő, én akkor 18 voltam). A különbség most annyi, hogy nekem majd egy éve van jogsim, ő meg rég otthagyta és még mindig nem volt kedve újrakezdeni, úgy bánt vele az oktató, hogy az életkedvét is elvette kb nem csak a vezetéshez való motivációját. (Holott 100szor okosabb, mint én, tehát nem az értelmi képességeivel volt baj) Itt persze nem azt írom, hogy minden nő elmebeteg és minden férfi tökéletes, csak azt, hogy ennyi minden múlik azon ki tanít, hogy jöttök ki nemtől függetlenül. Lehet a nő is nagyon türelmes, nyugodt, megértő jó oktató, ugyanúgy ahogy a férfi is meg ennek az ellentétje is mindkettő. Ismerek olyat is, aki az én oktatómat hagyta ott, mert nem tudtak kijönni. Tehát, ha rossz meg nem működik a közös munka, minél előbb váltani kell, választható szolgáltatás, nehogy már neked legyen rossz, mikor te fizetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!