Milyen autós közlekedési szituációkon akadtok ki legjobban?
Mi a top 3 legidegesítőbb / legbunkóbb / legveszélyesebb utakon tapasztalt viselkedés számotokra?
Nehéz választani, de nekem mondjuk legyen:
1. Amikor a mögöttem álló rámdudál, amiért átengedem a zebrán a gyalogosokat.
2. Amikor egy tök üres, hatalmas parkolóban képes az illető közvetlenül mellémparkolni. Ez nálam ugyanaz a szint, mint nem betartani a piszoár etikettet.
3. És végül egy sztenderd: szabálytalanul (index nuku), bevág elém majd megy 30-al.
Gyalogosként az, amikor egyértelműen látszik, hogy àt akarok kelni a zebrán, esetleg meg is kezdem az átkelést, de rágyorsít vagy simán nem reagál semmit az autós és nekem kell korrigálnom.
Tömegközlekedést használóként az, amikor a sokadik autó sem segíti a busz besorolását, aztán 80 ember vár egyre (vagy mondjuk max 10 másikra).
Autósként úgy általában a kooperáció hiánya, tehát ha mondjuk gázelvétellel tudná valaki a besorolásomat segíteni, de inkább direkt szívat (mondjuk ha elfogy a sávom) vagy mondjuk beduguló kereszteződésben megáll előttem, én meg miatta nem tudom folytatni az utamat. De a követési távolság be nem tartása is dobogós.
Kerékpárosként elsősorban az idegesít, ha valaki nem hajlandó egyenrangú partnerként kezelni az úton, holott nem az a minden piroson átsuhanó nindzsa vagyok. Szóval a lecentizés, rámkanyarodás, elsőbbség meg nem adása, kerékpársávon parkolás mint tarsadalmi tünetegyüttes.
Csak 3-at lehet írni? Hát jó, megpróbálom
1: "Az indexről még nem is hallottam emberek"
2: akik már a pirosnál a dudán tartják a mancsukat, hogy amint piros-sárga lesz a lámpa, már nyomhassák is.
3: az autópályán belső (vagy ha van középső akkor ott is) sávában 90-100-at rendületlenül betartók.
3,5: akik a Stop-táblánál úgy mennek át, mintha nem is lenne tábla.
1. 90/130-as tempónál 30 centire belemászik a fenekembe és villog.
2. Háromsávos autópályán középső sávban megy.
3. Sorban várunk előzésre, de ő a sorból harmadikként kiugrik, és lenyomja az első kettőt is.
1. Jobbratartás hiánya
2. Index hiánya AMIKOR SZÜKSÉGES. Sok esetben nem zavar (pályán sávváltás), de körforgalomban, kanyarodás esetén illene használni
3. Ha ráér és ezzel feltartja a többi közlekedőt.
A kristálypohár rossz példa, azokkal lehet haladni, de teljesen értelek. Jó minőségű úton egyenesen haladva a tárgyak nyugalmi helyzetben vannak az autóban. Kanyar, rossz út, stb esetében kell óvatosabbnak lenni.
Az hogy a teherautós nem előzhet autóúton/autópályán és követed az előtted haladó telefont nyomkodó személyautóst, nem gondolom hogy normális.
Arról ne is beszéljünk aki főúton egy ideig megy 70-nel, majd 100-zal majd megint 70-nel, mindezt rövid szakaszon ahol semmi nem változik, tehát erre sem lehet fogni.
Hidd el, sokszor látszódik hogy ki óvatos és ki ráérős.
Amikor 500 méterenként ki van téve az úthibák tábla, és az még enyhe kifejezés, hogy rossz az út...
És az ilyen úton megyek kb 70-nel, mögöttem meg jön a fittipaldi a sggembe, gondolom veri a kormányt, hogy miért nem megy a mazsola gyorsabban...
Meg amikor köd van, eső, hokipálya, stb...de szrik az útviszonyoknak megfelelő vezetésre mögöttem.
Illetve teszem ezt egy 68 lóerős szarban, de a bzikám elvárja, hogy gyorsuljak 0-ról 100-ra 5 másodperc alatt, és tartsam a 130-as tempót országúton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!