Állandó használatra a négyévszakos vagy a téli gumi jobb?
Édesapámnak már elég régi és kopott mind a téli, mind pedig a nyári gumija, ezért újat akar vásárolni. Azonban mivel éves szinten nagyon keveset megy, csupán 5-6000 km-et (leginkább városban, néha rövid távokat főúton), arra jutottunk, hogy teljesen felesleges 2 szett új gumit vásárolni. Mivel nyilvánvalóan télen is használná az autót, ezért vagy csak télit, esetleg négyévszakos gumit venne. Én először a négyévszakost tanácsoltam neki, hiszen abból egy jobb minőségű, tudja hozni egy átlagos téli gumi minőségét télen, és egy átlagos nyári gumi minőségét nyáron. Ő azonban azt fontolgatja, hogy inkább csak egy jó minőségű télit vesz, ami jóval olcsóbb mint egy jó minőségű négyévszakos, és akkor télen, amikor igazán szükség van a jó gumira, nem lesz probléma. Nyáron meg ellehet közlekedni a télivel is, csak nyilván jobban fog kopni. De olyan keveset megy, hogy valószínűleg inkább a kor miatt kell majd lecserélni azt is.
Nektek mi a véleményetek? Melyik racionálisabb döntés? Előre is köszi!
"valaki írta, hogy nedves úton egy kalap szar. Hát, teljesen ellenkező véleményen vagyok, sőt jellemzően a Michelin a nedves teszteken szerepel a legjobban!"
Valószínű ő nem a michelint tesztelte, hanem sailunt.
#11: "Sokszor gumisnál kapni fillérekért jó állapotú használt gumit!"
Isten őrizz. Vajon miért ad el valaki olyan gumit aminek még jó a profilja? Mert vagy olyan öreg hogy már kikeményedett és azért csúszik, vagy pedig már 25-szér volt le-föl húzva a felnire és hamarosan vászonszakadásos lesz.
Sráckoromban az akkori bnőm apja vett ilyeneket, ráadásul haver gumistól, aki elvileg tudja "melyik jó".
Pár hét múlva lehetett hallani hogy surroga gumi, meg kicsit ráz a kocsi. Vissza a gumishoz, ő rakott rá újat mert vásznas. Alig telt el pár nap, amikor hátraszorultunk, mondom a jobb hátsó megint gyanúsan szól. Megint csere. Azt hiszem még egyszer eljátszódott ez, amire azt mondta az öreg hogy inkább akkor vesz egy középkategóriás újat.
Nekünk 3 jármű van, ebből 1-en marad a téli egész évben, a másik mivel télen nem nagyon van hajtva nyári van, a 3.-on meg van 2 garnitúra, de most nyárára marad a téli, mert a felni, meg a szelepszenzor nem olcsó (ebben az is van). (Persze ha fejenként sokat mennének akkor biztos cserélni kellene.)
Na mindegy is, nem ez a lényeg, a tapasztalatok azok, hogy nyárival télen neccesebb mint fordítva. Nyilván a téli jobban kophat, de igazából nem izgat, mert egy idő után elöregszik és akkor hóban, jégen nem fog jól teljesíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!