Mondanátok nekem miben hibázok, hogyan csinàljam jobban?
Figyelt kérdés
Elkezdtem a jogsit,màr a vezetèsnèl járok 10.órànàl ès màr kint vagyunk a forgalomban. Bent a pàlyàn semmi problèma nem volt az elindulàssal (dieseles autó) na de most hogy kint vagyunk nagy forgalomban elèggè paràzok elindulàsnàl. Mindenki belèm beszèlte anno hogy nagyon lassan engedjem fel a kuplungot. Na vègülis èn fogàspontig olyan lassan, minimèterről minimèterre engedem fel a kuplungot hogy kell egy kis idő azèrt mire a kocsi megmozdul. Ugye mig elnem èrem a fogàspontot gàzt nem nyomok mert csak a motort porgetem vele. De viszont mig a kuplungot az èn kis tempómmal engedem f el (akár làmpànàl vagy stopnàl, főleg ha emelkedőn vagyunk) a kocsi gurul hàtrafelè, èn meg olyan szinten beparàzok hogy hiàba tudom hogy nem lenne szabad de igy reflexbol ha megmozdul a kocsi nyomok kis gàzt a làbam leugrik a kuplungról ès lefulladok. Tudom ezzel nem fog gyorsabban menni hogy előre fele haladjak ne hátra guruljak, de mikor beàllnak mögèm nagy fèlelem van bennem. Ma kètszer is lefulladtam így, az oktató le is tolt, hogy eddig nem volt problèma az elindulàssal csak most. Èn persze nem mertem mondani, hogy bèna vagyok, eleinte lassan engedem a kuplungot aztàn beparàzok ès leugrik a làbam róla. Hogyan tudnèk szèpen elindulni adnàtok tanàcsokat, írnàtok tapasztalatokat? Kezdő vagyok, ugyhogy nem kèrnèk cseszegetèst. :( remèlem èrthető amit írtam.
2018. nov. 28. 12:39
1/9 anonim válasza:
Mivel mindig ugyan azt az autót vezeted, lassan tudni kéne hol kezd el fogni a kuplung. Ha mondjuk 15 centit benyomod, akkor padlónal van. Ha mondjuk visszafelé 8 centinél kezd el fogni, akkor 7-ig lazán, utána lassabban kell felengedi. És a gázt is csak 7-es állásnál kezd el nyomni. Előtte ne.
2018. nov. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Pontosan tudom hogy hol fog a kuplung nem is azzal vana baj. Hanem míg lenyomàsból felengedem fogàspontig (valamièrt itt rögzült be hogy nagyon nagyon lassan engedem) addig eltelik nàlam kb 3mp addig a fèket se nyomom (az oktató mondta ha elkezdem felengedni a kuplungot a fèket is engedjem el) ès ugye a kocsi gurul hàtra. Na ekkor jön nálam a para mikor a fogàspont elèrèse utàn a kocsi megindul és "leugrok" a kuplungról. Hogyan kellene azt hogy gyorsabb legyen az elindulàsom, ne guruljak annyit hàtra?
2018. nov. 28. 12:57
3/9 anonim válasza:
Hát én azt mondom, hogy privátba gyakorold emelkedőn a kézifékes elindulást, amíg nem megy megbízhatóan.
Ugye kézifék behúz az emelkedőn való megálláskor, aztán induláskor nyomsz egy kis gázt, elkezded felengedni a kuplungot és ha megmozdul a kocsi, akkor kioldod a kéziféket, nyomsz még egy kis gázt, megtartod a kuplungot abban a helyzetben, amíg stabilan nem gurul a kocsi, aztán kuplung felenged és még nyomhatsz neki egy kis gázt, hogy meglegyen a megfelelő gyorsulás.
Egyébként a motor lefulladás ellen tényleg csak annyira érdemes figyelni akkor, amikor felengeded a kuplungot, hogy amikor elkezd fogni (kicsit érzed a remegést a pedálon és a kocsi is megmozdul), akkor megtartod abban a pozícióban amíg nem gurul a kocsi és utána engeded fel.
2018. nov. 28. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm vàlaszod! Igen ez így jó lenne (ha màr magamtól autóznèk) de viszont ez az oktatónàl nem kivitelezhető se vizsgàn! :( Ott rontok, hogy lenyomott helytezből kicsit gyorsabban kellene felendegni nyomáspontig és akkor nem gurulnèk annyit? Vagy az ugyanugy lefulladàshoz vezetne? :(
2018. nov. 28. 14:14
5/9 anonim válasza:
Addig viszonylag gyorsan felengedheted a kuplungot, amíg nem érzed, hogy el kezd fogni. Ott tartsd meg, nyomj egy kis gázt, amíg nem gurul a kocsi és utána engedd fel teljesen a kuplungot. Ismerős/rokon nincs, akivel tudnál gyakorolni? Az oktatótól tudsz plusz vezetési órákat venni (illetve kereshetsz más oktatót, ha úgy érzed, hogy elégedettlen vagy vele).
2018. nov. 28. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Esetleg itt nézz végig pár videót, hátha a segítségedre lesznek:
Félreértetted a "jó"tanácsokat. :) Ezért nem jó, ha a kedves ismerősök/rokonok mindenféle okossággal küldenek el az oktatásra, aztán az oktató meg nem érti, hogy miért úgy csinálod.
A lassú felengedés azt jelenti, hogy fogáspontig felengeded a kuplungot, majd nem leugrasz róla, amint megindul az autó, hanem szép lassan engeded tovább, hogy ne fulladjon le. A lassúság is relatív dolog, mert pár mp.-nél tovább nem kell rajta állni, arra már megjön a sebesség.
Hogyan tudod gyorsan fogáspontig felengedni? Sok gyakorlás a rutinpályán és előbb-utóbb már rutinból is menni fog... Lefulladni pedig nem szégyen, azért van az önindító!
2018. nov. 28. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ezt magadnak kell kitapasztalni és érezni. Előre szólok, ha majd átülsz egy másik autóba, időbe telik, míg ott is kitapasztalod. Az emberek nagy többségénél kialakul az érzet, hogy hogyan kell. Keveseknél viszont nem, ők járnak automata sebváltós autókkal.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!